Avatar billede newbie.dk Praktikant
07. april 2006 - 09:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Excel - sortering

Jeg har en fil jeg har importeret i Excel. Filen indeholder en liste med fil-navne.
listen ser desværre sådan her ud:
1.fil
10.fil
100.fil
2.fil
20.fil
3.fil
300.fil

osv...

Hvordan kan jeg få listen sorteret korrekt, altså så rækkefølgen bliver:
1.fil
2.fil
3.fil

osv...

Kan det lade sig gøre?

PS. listen er lavet fra dos, med en alm. dir. Men kan ikke se mig ud af en evt. sortering der.
Avatar billede tre Nybegynder
07. april 2006 - 09:26 #1
Klik først på kolonnen du ønsker at sortere efter så hele kolonnen bliver markeret. Tryk derefter CTRL + A og klik på ikonet der viser A, Z og en pil nedad.
Avatar billede tre Nybegynder
07. april 2006 - 09:27 #2
Det kan være at du skal formatere kolonnen til at være TAL
(Marker hele kolonnen igen, højreklik og vælg "Format Cells". Her vælges Number og 0 decimaler)
Avatar billede jkrons Professor
07. april 2006 - 09:36 #3
Det kan nok ikke lade sig gøre. Tekster sorteres altid fra venstre mod højre, altså 10 før 2, og uanset hvordan du formaterer det, vil indholdet af disse celler være tekst.

Du kan evt. prøve at adskille tallet og teksten i hver sin hjælpekolonne, som du så sorterer på.
Avatar billede newbie.dk Praktikant
07. april 2006 - 09:36 #4
Det ligner en alm. sortering. Men det er det der ikke virker.
Du kunne prøve at kopier den lille liste ind, og se om det virker ved dig - det gør det ikke her. Håber du kan finde en løsning.
Avatar billede newbie.dk Praktikant
07. april 2006 - 09:39 #5
Super jkrons.
Jeg adskilte listen ved .(punktum) perfekt.

Mange tak alle.
Ligger du et svar.
Avatar billede jkrons Professor
07. april 2006 - 09:41 #6
:-)