Avatar billede peter_svendsen Nybegynder
03. april 2006 - 09:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Køb af ny Skærm / TV

Jeg går og leger med tanken om at købe en secondær skærm til min computer, der samtidig skal virke som fjernsyn.

TV kort i computeren dur ikke, da jeg gerne vil kunne se TV når computeren er slukket.

Jeg kan godt selv lave en søgning på EDB priser for at finde en skærm der kan dette, men jeg vil også gerne have mulighed for at bruge computeren som video. Jeg ved det er muligt, men ved ikke hvad det kræver.

Jeg har et Geforce 7800 (kan ikke lige huske mærket)

Håber der er nogen der kan hjælpe.
03. april 2006 - 09:38 #1
Generelt info -> http://www.flatpanels.dk/ ???
Avatar billede peet49 Nybegynder
03. april 2006 - 09:39 #2
Avatar billede c-holst Novice
03. april 2006 - 14:49 #3
ps. du kan købe en ekstern tv-tuner, så du kan se tv på en fladskærm uden at tænde din computer. skal lige se,om jeg kan finde et par links i samlingen

Der er et ex på en ekstern og computeruafhængig tv-tuner her
http://www.tjdata.dk/default.asp?Pid=13432&shopukid=1345&shopkid=621&id=56&table=Kat
http://www.tjdata.dk/default.asp?Pid=13427&shopukid=1345&shopkid=621&id=56&table=Kat

der findes givetvis flere da der jo er et voksende marked for kram der kan noget på egen hånd
Avatar billede peter_svendsen Nybegynder
05. april 2006 - 10:01 #4
Hvis ikke der er nogen skærme med TV-tuner indbygget der giver mulighed for at bruge computeren til at gemme film på, så virker de eksterne tv-tunere som en interessant løsning.

Jeg ved ikke så meget om overførselshastigheder, men hvis USB 2.0 kan håndtere en stabil streaming af TV signalet så lyder det som en rigtig god løsning.

Er der nogen ulemper ved at vælge den eksterne tv-tuner i forhold til de normale indbyggede (ud over det rod det giver på bordet og ved ledningerne)
Avatar billede c-holst Novice
05. april 2006 - 14:11 #5
har personligt ingen erfariger med de ting
Avatar billede peter_svendsen Nybegynder
18. maj 2006 - 12:17 #6
Mit TV projekt er midlertidigt sat i stå pga. travlhed med alle mulige andre ting, men jeg skal nok vende tilbage hertil når jeg har haft tid til at kigge lidt mere på jeres forslag og aflevere point hvor de er fortjent :)
Avatar billede c-holst Novice
10. juli 2006 - 23:09 #7
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten
Avatar billede peter_svendsen Nybegynder
11. juli 2006 - 10:39 #8
Beklager den lange ventetid.

Idéen med TV-tuner lyder fornuftig, men har stadig ikke haft tid til at læse nok op på tingene til at købe noget.

C-holst du får point for rådet.
Avatar billede c-holst Novice
11. juli 2006 - 12:54 #9
i andre siger bare til