Avatar billede _disko Nybegynder
02. april 2006 - 21:59 Der er 6 kommentarer

Vurdering: Off-topic.dk

Hej allesammen smile

Jeg er med til at få en ny hjemmeside op at køre, og vil derfor blive rigtig glad hvis nogen gad at komme med deres mening smile

Forside: http://www.off-topic.dk/

Forum: http://www.off-topic.dk/forum/

På forhånd tak, for jeres bedømmelser :-)
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
02. april 2006 - 23:18 #1
lige inden bedømmelse: er den ikke baseret på et template tek. og forum template? i så fald, er det jo ikke noget specielt :/
Avatar billede _disko Nybegynder
02. april 2006 - 23:23 #2
jo det er den, men hvad så? det er der da mange hjemmesider der er...

Det er jo ikke alle der kan være topprofessionelle webdesignere vel?
Avatar billede webt Nybegynder
03. april 2006 - 08:08 #3
Ja men jeg kan da ikke se hvorfor man ikke skulle kunne bede om feedback på indhold og ide såvel som design selvom det er en template – det er der da så mange der bruger og man kan jo trods alt godt lave nogle ok ”designs” til de templates.

Men anyhow,
Vi tager det positive først, god ide med sitet og godt navn – undre mig simpelthen over det ikke allerede var taget – men af og til er man jo heldig. God artikel omkring købeloven.
Derudover er det svært at sige så meget mere om indhold der er jo ikke så meget endnu, men det ser fornuftigt ud.

Til det lidt mere triste men konstruktive.
Jeg bryder mig ikke om designs der er 100% fleksible (selvom alle teknikkerne elsker at vise de kan lave den slags designs) grunden til det er at undersøgelser fx viser at brugere ikke ønsker at læse lange linie på skærmen og det bliver man jo udsat for i sådanne designs (sidder selv på 1600x1200) fx er de to dele af indledningen bare en linje hver hos mig, ved ikke om det bare er naturen for de templates eller om man evt. kan fastlåse bredden?

Derudover synes jeg godt der kunne være lidt mere liv i banneret – et eller andet der signalerer hvad off-topic.dk er

Måske er det mig der er dum (sikkert) men hvor pokker melder man sig ind henne? Hvis det kun er for de udvalgte burde det nok stå et eller andet sted

Det var vist alt for denne gang :)

Fortsat god dag
Martin
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
03. april 2006 - 09:53 #4
nej self. skulle det bedømmes men gider da ikke bruge tid på det der har med design opsætningen osv. hvis det bare er en skabelon :/
Avatar billede _disko Nybegynder
03. april 2006 - 17:44 #5
Orv! - Tusind tak for din meget indholdsrige kritik Webt. :-) Det er jeg rigtig glad for!

Jeg er også glad for at høre at du i bund og grund synes om siden. Du har uden tvivl også givet os nogle ting at tænke over og arbejde på.

Ang. tilmelding så foregår det inde på forummet. Det er oprindeligt også muligt at gøre sig medlem på forsiden, men det er vi gået væk fra, da det virker åndsvagt at man skal melde sig til 2 steder på samme site, for vi kan ikke finde ud af at "flette" de 2 ting sammen.

Mht. Banneret - Det nuværende skal naturligvis skiftes ud, og det bliver det også på et tidspunkt, jeg ved bare ikke lige hvornår.

Jeg er personligt meget ny på webdesign-området, så om man kan ændre på bredden ved jeg ikke, men vil lige prøve at følge op på det.

Tusind tak ;o)
Avatar billede webt Nybegynder
06. april 2006 - 10:04 #6
Ja selvfølgelig skal man ikke melde sig ind to steder det er klart, den nemme måde at komme uden om det problem er simpelthen at få rettet oprettelses proceduren således den lægger brugeren ind i begge tabeller i databasen samtidig - og så få oprettet de rigtige sessions ved login så man også slipper for login begge steder - selvfølgelig noget af en omgang hvis man ikke har meget lyst til at rode i koden men det er da muligt.

mht til bredden kan jeg se at det hele er bygget op i tabeller som selvfølgelig gør det en smule mere besværlgit at ændre sådan lige med et trylleslag men en god start vil være:
den første
<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" align=center border=0>
simpelthen ændre de 100% til fx 750 - det vil sikkert give en masse problemer i designet da der utænkeligt er sindsygt mange tabeller som skal tilpasses.

Men jeg prøvede da lige at ændre den til 750 og synes det ser meget bedre ud - men ja det ødelægger et par ting igennem designet :D

Held og lykke med det
Martin