Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
01. april 2006 - 14:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

TV-Out får ingen farve

Hej Eksperter,

Jeg har søgt lidt rundt på eksperten.dk for at finde et svar på hvorfor mit tv-out ikke får farve :/ Samt har jeg også søgt rundt i mit ATI Control Panel for at finde noget.. men uden held :/

Så derfor er mit spørgsmål om der er nogen som ved hvad der kan være fejl? :s

Jeg har sat sat det 4pins stik direkte ind i S-VHS udgangen i fronten af mit SONY tv, jeg har med gamle grafikkort haft det til at virke, og jeg bruger en Farve-converter fra TV til selve S-VHS Stikket.. nogle forslag??
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
01. april 2006 - 14:29 #1
hvis signalet er sat til ntsc og dit tv ikke understøtter dette får det kun et sort/hvid billed :-)

/FunteX! :-)
Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
01. april 2006 - 14:30 #2
Jeg er 99% sikker på mit TV kan NTSC, da jeg har haft en xbox engang, og der havde jeg et spil som kun kunne spilles med ntsc, og det virkede nemlig perfekt :p
Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
01. april 2006 - 14:36 #3
Jeg har lige prøvet at genstarte computeren, og den viser overhovedet ikke farver, ikke engang under opstarten, hvis det er til noget hjælp :p

Desuden er det er Sapphire Radeon x850XT (AGP)
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2006 - 15:15 #4
Hej

Det er en lidt tvetydig beskrivelse du laver:

"ind i S-VHS udgangen i mit SONY tv" - Du mener vel indgangen ik'?

"genstarte computeren, og den viser overhovedet ikke farver" - På computerskærmen eller på TV'et?

Du skal sikre dig at din AV-kanal på TV'et er sat til "SVHS", samt at dit ATI-kort er sat til PAL-B under "ATI-skærme".
Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
02. april 2006 - 10:18 #5
Baseig: Mit TV har in indgang i fronten til tvout, det er der jeg har sat kablet i, dog kan jeg ikke finde nogle indstillinger på mit tv hvor jeg kan ændre noget med SVHS eller noget :s

Og det er tv'et som ikke viser farver, hverken under opstart eller når compueteren er startet.

Jeg har sat mit ATI grafikkort til B/PAL under indstillinger...
Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
02. april 2006 - 10:36 #6
okay nu virker det simpelthen igen :s

Jeg sætter Farve-converteren i grafikkortet i stedet for tvet, og satte Scart-stikket i i stedet for TV-Ingangen .. og nu virker det :s