Avatar billede beta Nybegynder
31. marts 2006 - 22:38 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Billede/bogstaver på Samsung 940N synes uskarpt/grynet

Jeg har netop skiftet til en Samsung 940N TFT monitor, men synes ikke umiddelbart at den lever op til mine forventninger. Tekst mm. synes uskarpt og som om der er slør på bogstaverne. ClearType er prøvet slået til og fra. Opløsninger er 1280x1024/75Hz, alt andet er nærmest ubrugeligt.

Min tanke går på om jegn skal købe et seperat grafikort istedet for at bruge onboard 64Mb ?

Eller findes der et godt og smart justerings program ?
Avatar billede levithan Nybegynder
01. april 2006 - 00:51 #1
hvis den er helt ny kan du levere den tilbag til forhandlenern og gøre brug af din fortrydelses ret. husk at pak den pænt ned så den ser ny ud
Avatar billede beta Nybegynder
02. april 2006 - 01:33 #2
Jeg har nu sat et 128 Mb AGP kort i maskinen, og hentet driveren Forceware 81.85 whql, men der er stort set ingen forskel. Især bogstaver synes i dén grad grumsede og udtværet selv med Cleartype, og jeg kan ikke forstå at hvis skærmen er så ringe, at så mange brugere taler godt om den (Samsung 913N = Samsung 940N)

http://kortlink.dk/2krs

Det ligner en gammel slidt og grumset skærm som har kørt alt for mange timer. Og indtil andet er bevist, vil jeg kalde den direkte ringe og en stor skuffelse.

Hvad siger i Eksperter ?
Avatar billede levithan Nybegynder
02. april 2006 - 01:44 #3
prøv at ringe til forhandleren og høre hvis du ikke får nogle brugbare svar.
Avatar billede beta Nybegynder
11. april 2006 - 18:27 #4
Det var skærmen som havde en defekt.

Lukker spg.

Point ?
Avatar billede levithan Nybegynder
11. april 2006 - 22:05 #5
hvis du mener jeg har hjulpet dig eller bidraget til hjælp til løsning af dit problem så kan du jo acceptere mit svar ellers afviser du bare og tager dem selv.
Avatar billede beta Nybegynder
12. april 2006 - 18:05 #6
Hermed.
Avatar billede levithan Nybegynder
12. april 2006 - 20:05 #7
tak