Avatar billede claesbrandt Nybegynder
30. marts 2006 - 15:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer m. flere samtidige users på SourceSafe 6.0d via VS2005

Vi har 2 samtidige brugere på en SourceSafe, som vi hovedsageligt tilgår via Visual Studio 2005. SourceSafe databasen ligger på vores server, og den tilgås via et shared drev. Problemet er, at sidder de to brugere og checker filer ind og ud samtidigt, hænger Visual Studio 2005 i ret lang tid. Nogen gange kommer IDE'e, godt ud af det, nogen gange kommer der en meddelelse "Network not found". Nogen gange kommer der andre meddelelser, som at der er opstået en fejl i source control.

Oprindeligt installerede jeg ikke en server, men lavede et shared drev med SourceSafe basen på, som begge klienter tilgik. Det har voldt problemer, som beskrevet.

Så har jeg forsøgt at installere en SourceSafe server på en windows server, og har peget den på vores eksisterende SourceSafe database (samme server maskine). Uden held, det er de samme ting der sker.

Nogen ideer?
Avatar billede claesbrandt Nybegynder
30. marts 2006 - 15:19 #1
Jeg kan ikke rigtigt se, at SourceSafe serveren kører som en service eller noget ligenende. Tilgår SourceSafe klienterne basen som en flad fil, dvs. uden at der reelt er en server involveret, der kan styre tilgangen til basen?
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2006 - 06:56 #2
Der er ikke nogen server involveret i VSS alt foregår på filer i en mappe struktur styret af VSS. Så for at finde problemet skal du kunne kigge i retning af hvordan file-sharing køre på jeres net.
Avatar billede claesbrandt Nybegynder
05. april 2006 - 09:50 #3
Du har ret. Det er et problem med vores netværk. Min og andre kollegers netforbindelse falder ud hele tiden.
Avatar billede claesbrandt Nybegynder
10. april 2006 - 10:43 #4
Nu er jeg lidt ny her på eksperten.dk, men hvordan giver jeg dig point? Du har egentligt svaret på det jeg spurgte om. Det må være noget med, at du skal skrive et svar.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2006 - 10:49 #5
ved at accepterer dette svar.