Avatar billede jstidsen Nybegynder
28. marts 2006 - 22:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Box om manglende kontrolelement ved opstart

Hver gang jeg starter min computer med Windows XP op, kommer der en box, der meddeler mig, at det anmodede kontrolelement ikke findes, og ofte er boxen ledsaget af en besked om, at mit AVG-antivirusprogram ikke er slået til. Men mit antivirus-program er slået til og fungerer upåklageligt, og i Windows kontrolcenter er det også angivet som slået til. Boxen er opstået efter at jeg har fået installeret et nyt bundkort. Er det mit kontrolcenter, der mangler et element? Hvordan undersøger jeg det? Kan det rettes?
mvh
j.stidsen
Avatar billede jacla Nybegynder
31. marts 2006 - 16:57 #1
Svaret kan være følgende:

Win XP kontrolere nogle tal på din: CPU og HDD mv. for at være sikker på at du kun bruger din XP licens på en og samme PC.

Når du sætter et andet bundkort i tror XP at den er installeret på en anden PC en den Licensen gælder for.

Derfor tror jeg det er bedst at du kontakter Microsoft dk og fortæller at du har fået nyt bundkort.

MVH

Jan C
Avatar billede jacla Nybegynder
31. marts 2006 - 17:02 #2
Ellers prøv at sætte din XP cdrom i og gør følgende:

START => KØR> skriv sfc /scannow og tast enter.

MVH

Jan C
Avatar billede jstidsen Nybegynder
31. marts 2006 - 21:38 #3
Tak for et konstruktivt svar - jeg har skrevet til Microsoft
mvh
Johs. St.
Avatar billede jacla Nybegynder
31. marts 2006 - 21:43 #4
OK.

Spændende hvad de siger :-)
Avatar billede jstidsen Nybegynder
02. april 2006 - 13:09 #5
Jeg har prøvet at køre sfc /scannow med den originale Windows XP i drevet - den viste intet unormalt
mvh
Johs. St.
Avatar billede jacla Nybegynder
02. april 2006 - 18:28 #6
Så reinstall din AVG antivirusprogram.

Husk start => kør => regedit tast F3 i registreringsdatabasen og søg på AVG find næste og slet osv.

Så er du sikker på at gamle indstillinger fra AVG er fjernet.

MVH

Jan C