Avatar billede solbjerg Nybegynder
28. marts 2006 - 20:27 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Linksys: ingen adgang til setup via http://192.168.1.1

Jeg har et ellers velfungerende trådløst netværk med blot to computere. Den stationære har fast IP (fungerer som server) og den bærbare har flydende IP. Router WRT54G.

Nu vil jeg gerne ændre opsætningen uden at starte forfra. Når jeg logger ind på http://192.168.1.1 som admin med mit password, er siden blank - uanset hvilken computer jeg vil logge ind fra.

Jeg har prøvet at slå Windows Firewall fra - det hjælper ikke. OS'er: Windows XP Pro SP2 og Windows XP Home SP2.

Jeg vil egentlig blot ændre opsætning, så den bærbare får fast IP, så den også kan fungere som server.

Det kan jeg vel nøjes med at gøre via kontrolpanel? (Men det bekymrer mig, at jeg ikke kan tilgå Linksys setup. Hvordan skal jeg så f.eks. indlæse gemt opsætning efter nedbrud?)
Avatar billede levithan Nybegynder
28. marts 2006 - 20:39 #1
jeg mener at linksysen har en indbygget funktion hvor du kan ekspotere routerens indstillinger. prøv at slukke for din router og din pcer. tænd for routeren og lad den starte op herefter starter du så din pcer og prøv om det så virker
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. marts 2006 - 20:44 #2
du skal ikke skrive admin, det er kun passwordet der skal skrives.
Avatar billede solbjerg Nybegynder
28. marts 2006 - 20:49 #3
james t dk>>hjælper ikke. (jeg har tidligere lavet opsætning via setup - da fugnerer det fint). Windåz installeret noget skidt, monstro.
Avatar billede solbjerg Nybegynder
28. marts 2006 - 20:50 #4
Ups, mange stave/slåfejl: Det fungerede altså fint engang. Jeg undrer på, om Windows f****ing update har installeret noget snavs...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. marts 2006 - 20:52 #5
Ved et nedbrud ville du kunne resette og genindlæse data, hvis du da har en backup af din opsætning.

Derfor, hvis du har sådan en backup kan du jo bare holde reset knappen inde i mindst 10 sekunder, så bliver den defaultet til fabriks indstillingerne og alt er som den dag du købte den.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. marts 2006 - 20:52 #6
Windows update har ikke installeret noget på din router!
Avatar billede solbjerg Nybegynder
28. marts 2006 - 20:56 #7
levithan>>Det hjalp at slukke for computer og router. Smid venligst svar.
Avatar billede solbjerg Nybegynder
28. marts 2006 - 21:00 #8
james t dk>>Jeg har lavet backup, men det ville fedt hjælpe, når jeg ikke kan loade den fra Linksys setup. Windows update installerer naturligvis ikke noget på routeren, men jeg husker, at Windows sikkerhedsopsætning (grrr!!) udløste 401 fejl, da jeg ville til setup i sin tid.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. marts 2006 - 21:04 #9
Hvis man ikke kan komme i kontakt med sin Linksys Router vil en Reset altid hjælpe, med mindre at den har en hardware fejl. Efter en Reset vil du også kunne komme i kontakt med routeren.
Avatar billede solbjerg Nybegynder
28. marts 2006 - 21:11 #10
Jeg ville bare til setup siden, og det er jeg nu kommet efter at have slukket for computer og router. Derfor point til levithan, der svarede først og rigtigt.
Avatar billede levithan Nybegynder
28. marts 2006 - 21:52 #11
Det er tit en hoved regl at slukke og tænde for udstyr
Avatar billede solbjerg Nybegynder
28. marts 2006 - 21:57 #12
Tak for hjælpen. Jeg slukker ellers aldrig for noget. Alt kører 24/7, så jeg får hedeknopper når jeg må slukke :-D
Avatar billede levithan Nybegynder
28. marts 2006 - 21:58 #13
så må du vende dig til tanken om at det af og til er nødvendigt. :P
Avatar billede solbjerg Nybegynder
28. marts 2006 - 22:03 #14
Jeps!

Og man får jo altid at vide, at man skal slukke og tænde, når man ringer og brokker sig til sin udbyder. Synes ærligt talt rådet lyder som heksekunst - men okay det hjælper faktisk af og til. Mon der er klumper i ledningerne? ;D
Avatar billede levithan Nybegynder
28. marts 2006 - 22:06 #15
Nu har jeg selv sidder sådant et sted og det skyldes primært at udstyret skal ha de rigtige informationer og evt kan være frosset / fastlåst. så når man genstarter udstyret er det frisk igen ligesom en windows der har kørt for længe.