Avatar billede daliwi Nybegynder
28. marts 2006 - 02:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skærer siderne af video!

Nogen der kan fortælle mig hvorfor min computer konsekvent skærer en lille del af hver side, når jeg forsøger at afspille video gennem mit tv-out til mit tv?

Jeg har også prøvet at konvertere forskellige formater til dvd-filer (*.vob etc.), men også der mangler der en del af billedet når den afspilles på min DVD-afspiller.

Har det noget med mine codecs på maskinen at gøre, eller måske den opløsning videofilerne er i? Har prøvet med mange forskellige opløsninger.

Skal for en god ordens skyld lige sige, at der er tale om videoer optaget med tv-kort og diverse trailers etc. der er tale om, og ikke ulovligt materiale.

På forhånd tak!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
29. marts 2006 - 16:12 #1
Du skal tjekke indstillingerne for din tv-udgang, den skal stå til Pal 720x576!
Gør den det kan det også skyldes selve filerne, men hvis du afvikler en DVD burde den jo se rigtig ud. - hvordan sender du signalet til dit tv og via hvilket kort?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
31. juli 2006 - 13:06 #2
haloo?
Avatar billede daliwi Nybegynder
31. juli 2006 - 19:21 #3
Ups, jeg har ikke været herinde i lang tid, og havde helt glemt mit indlæg. Da jeg undersøgte indstillingerne for mit tv-out fandt jeg ud af at der var to steder jeg kunne ændre output'et, hvor den kun det ene sted var sat til Pal 720x576 hvor den det andet sted stod til noget NTSC. Det hjalp at ændre det!