Avatar billede avalon116 Nybegynder
27. marts 2006 - 14:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

eksport af regneark

ved eksport af tabeller til regneark, vhordan styrer jeg så hvad arkfanen kommer ti lat hedde?
Avatar billede ffsoft Praktikant
27. marts 2006 - 14:33 #1
Efter du har åbnet regnearket kan du f. eks. omdøbe Ark1 til Kundedata

oxlApp.ActiveWorkbook.Worksheets(1).Name = "Kundedata"

Du skal have en reference til Excel for at kunne bruge objekterne
i Excel.
Avatar billede avalon116 Nybegynder
27. marts 2006 - 14:34 #2
som det er nu kommer arket til at hedde det samme som den tabel jeg eksporterer
Avatar billede avalon116 Nybegynder
27. marts 2006 - 15:49 #3
Jeg forstår ikke helt dit svar. Er det fra Excel man gør det eller fra Access?

Jeg har i mellemtiden valgt en anden - ikke så elegant - løsning. Jeg omdøber tabellerne til det arknavn, jeg ønsker inden eksporten og herefter omdøber jeg dem tilbage igen efter eksporten er udført.
Avatar billede kedde65 Praktikant
27. marts 2006 - 15:51 #4
Du kan lave en makro i Access, der laver det hele for dig.

/Christian
ck@officekonsulenterne.dk
Avatar billede avalon116 Nybegynder
27. marts 2006 - 15:55 #5
det hele kører via VBA
Avatar billede kedde65 Praktikant
27. marts 2006 - 15:59 #6
Tja så er din løsning den nemmeste :-) Men måske ikke den smukkeste...

/Christian
Avatar billede avalon116 Nybegynder
27. marts 2006 - 16:20 #7
Ja sådan må det være. Nå men hvis der ikke er flere gode forslag lukker jeg den lige.
Avatar billede avalon116 Nybegynder
27. marts 2006 - 16:20 #8
lukket
Avatar billede ffsoft Praktikant
28. marts 2006 - 08:44 #9
Det svar jeg anviser er VBA kode der styres fra Access. Lav en
reference i Access til Excel, så har du adgang til alle objekterne
og kan kalde arkene hvad du vil.
Avatar billede avalon116 Nybegynder
29. marts 2006 - 15:29 #10
ok, det forstod jeg ike lige. Så kunne dit svar jo godt have været en mulig løsning.
Avatar billede kedde65 Praktikant
29. marts 2006 - 15:32 #11
En mulighed er at starte excel (fra Access) her skal du så via kode hente eksterne data (fra Excel til Access) og på den måde så kan du også omdøbe dine ark.

Hvis du vil have et eksempel, så prøv at sende mig databasen så skal jeg lave eksemplet til dig :-) (Husk at komprimere og zippe databasen)

/Christian
ck@officekonsulenterne.dk