Avatar billede sbm Nybegynder
03. maj 2001 - 16:45 Der er 13 kommentarer og
5 løsninger

Lukning af gamle spørgsmål.

Burde spørgsmål ikke blive lukket efter en eller anden periode. Hvis vi eksempelvis kigger i ASP er der over 1000 åbne spørgsmål, og de ældste er fra maj måned 1999... :-\\

Hvor stor er sandsynligheden for at disse bliver lukket normalt?

Hvis der er blevet lavet en besvarelse på spørgsmålet, der ikke er blevet afvist, får vedkommende pointene. Evt. en lige fordeling mellem de besvarede. Der er ingen der gider læse dem igennem manuelt, og vurdere om besvarelserne er korrekte eller ej, så det må nok gøres automatisk. Er der ingen besvarelser, bliver spørgsmålet blot lukket.

Alt over tre måneder bør lukkes.... Eller skal det være 6 måneder?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. maj 2001 - 16:48 #1
Tror du ikke bare alle ville svare hver gang for at få en del af kagen???

F.eks får jeg lyst til nu at skrive.

\"Gå på biblioteket.\"

Så kan jeg nemlig få andel i dine 0 point.

/Nikolaj
Avatar billede stigc Nybegynder
03. maj 2001 - 16:49 #2
så går der sport i at lægge et svar på de gamle spørgsmål. Altså vel om mærket svar, der ikke indeholder noget..
Avatar billede stigc Nybegynder
03. maj 2001 - 16:49 #3
svar
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. maj 2001 - 16:51 #4
Det var bedre at dem der har oprettet spørgsmålene, blev kontaktet automatisk efter 2 måneder via email.

/per
Avatar billede stigc Nybegynder
03. maj 2001 - 16:51 #5
det bliver de også......
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. maj 2001 - 16:54 #6
Prøv at kikker her:

http://www.eksperten.dk/spm/63386

Dette indslag gav 11 lukkede spørgsmål, det var jo ikke alverden!

MVH J;-)
Avatar billede madskp Nybegynder
03. maj 2001 - 16:59 #7
Man kan vel bare lukke spørsmålene efter f.eks. 3md. og så lade være med at uddele pointene. Det er selvfølgelig en nem måde for spørger at få svar på men det er jo samme resultat hvis han ikke lukker spørgsmålet.
Avatar billede sbm Nybegynder
03. maj 2001 - 17:00 #8
nikolajdu -> Jamen så må de jo bare blive lukket ukritisk. 6 mdr. og de er lukket...

Det er lidt tyndt at mængden af åbne spørgsmål langsomt hober sig op, bare fordi folk ikke holder hånd i hanke med hvad de selv har oprettet.
Avatar billede dingkee Nybegynder
03. maj 2001 - 17:09 #9
Man kan da også bare sætte en grænse for hvor mange åbne spg man må have.
Så bliver man jo nød til automatisk at lukke sine spg, hvis man vil spørge om noget
Avatar billede sbm Nybegynder
03. maj 2001 - 17:25 #10
Dingkee -> Det løser desværre ikke problemet med brugere der kommer ind når de har et konkret problem, stiller spørgsmålet og sidenhen aldrig kommer igen. Eller folk der har oprettet en ny profil efter at have brugt alle deres point... Eller af anden grund ikke logger på igen.
Avatar billede birkis Nybegynder
03. maj 2001 - 18:48 #11
Hva med at man gjør som f.eks. madskp foreslår, men samtidig også lukker for brukeren?

Hvis personen senere vil opprette nye spørsmål, må han først \"reaktivere\" brukeren ved å dele ut points til dem som har gitt svar i de spørsmlåene som ble automatisk lukket.

Da unngår man i hvert fall at spørsmål blir stående åpne fordi brukeren vil spare points.

Ville dette fungere?
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. maj 2001 - 20:07 #12
Næppe. der kan være mange gode grunde til at folk ikke er på i en måned eller mange: Sygdom, Udstationering et sted uden net, travlhed, osv. osv. Hvorfor skulle vi blive sure over det og slette dem?

og hvorfor er det så galt at spørgsmål ikke bliver lukket.

Meget ofte er grunden til at de ikke bliver lukket at spørgsmålsstilleren ikke  har fået et ordentligt svar han kunne bruge til noget. Jeg har scoret en del points på at kikke på spørgsmål der var måneder eller år gamle og prøve at lægge et klart og udtømmende svar.

mvh JakobA
Avatar billede birkis Nybegynder
03. maj 2001 - 20:41 #13
\"...der kan være mange gode grunde til at folk ikke er på i en måned eller mange: Sygdom, Udstationering et sted uden net, travlhed, osv. osv. Hvorfor skulle vi blive sure over det og slette dem?\"

Jeg er helt enig i at der kan være mange grunner til at folk ikke får lukket sine spørsmål.  Men de fleste burde kunne være lukket etter 6 måneder uansett sykdom eller travelhet.

Jeg sa ellers ikke at man skulle slette brukerne - jeg sa \"lukke\", på samme måte som Hotmail gjør dersom du ikke bruker kontoen på 3 måneder.

\"Meget ofte er grunden til at de ikke bliver lukket at spørgsmålsstilleren ikke  har fået et ordentligt svar han kunne bruge til noget.\"

Dette er jeg også enig i, men da burde spørsmålsstilleren kommet tilbake og fortalt at han ikke var fornøyd med svarene, og det må de klare innenfor 6 måneder.

Langt de fleste gjør som min venn første gang han var på eksperten.dk.  Han åpnet et spørsmål, fikk et svar han kunne bruke, og glemte så pointene etterpå (bagefter).
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. maj 2001 - 15:32 #14
Husk nu at lukke dette spørgsmål.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
09. maj 2001 - 22:00 #15
Det kommer. Se øvr. spm. om samme emne
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. maj 2001 - 21:59 #16
Sørme pinligt at spørge om sådan noget og så ikke lukke selv.
Avatar billede sbm Nybegynder
29. maj 2001 - 12:36 #17
Hmmm. Mystisk. Hvorfor har jeg ikke fået nogen email for de sidste kommentarer der er tilføjet til dette spørgsmål?
Avatar billede sbm Nybegynder
29. maj 2001 - 12:42 #18
nikolajdu -> Klap lige hesten... Jeg følger faktisk op på gamle tråde ind imellem. Jeg vil i det mindste håbe du var inde og kigge, og konstatere at dette spørgsmål var det eneste jeg havde hængende. Vi befinder os da stadig i den samme måned som da jeg oprettede spørgsmålet. Der er MASSER af spørgsmål der er over et år gamle.