Avatar billede Wezio Juniormester
24. marts 2006 - 11:36 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hvilken mobiltlf.?

Jeg er på jagt efter en ny mobiltelefon..

Jeg har nu en Sony Ericsson K700i, som jeg har haft siden i sommers og nu er jeg efterhånden ved at være godt træt af det uduelige joystick der kun virker hver 3. gang når man rykker det op eller ned, eller fra side til side.

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg på trods af det, er lidt Sony Ericsson fan og har haft kig på K750i og W800i, men det der skræmmer mig er at de begge også har et joystick!

Er der nogle af jer der har erfaringer med disse to telefoner og ved om der også er problemer med dem eller om mit K700i-joystick problem kun er et enkeltstående?

Evt. nogle andre fede mobiler I kan anbefale? Helst med et godt kamera (behøver ikke at være et megapixel), men tasterne skal helst være gode. Jeg SMS´er ikke vildt meget, bruger den mest til snak. Bluetooth skal der selvfølgelig være, så jeg kan bruge min håndfri i bilen...

På forhånd 1000 tak!!
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. marts 2006 - 11:39 #1
Har 750i og er ovenud tilfreds. Tror det kan være ligemeget om du køber 750'eren eller 800 modellen. Det er same,same but different.
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. marts 2006 - 11:40 #2
Du kan jo flashe 750i til w800's software. Så er det præcis samme telefon (foruden design)
Avatar billede Wezio Juniormester
24. marts 2006 - 11:41 #3
michael_stim>>> Hvor længe har du haft din 750i ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. marts 2006 - 11:48 #4
½ år ca. Bruger den som MP3-afspiller (foruden mobiltelefon selvfølgelig)
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. marts 2006 - 11:50 #5
Men kender en som har haft den siden den kom i handelen (sådan en af de der gadget-gays), og han har ikke haft nogle probs med joystikket.
Avatar billede Wezio Juniormester
24. marts 2006 - 11:55 #6
Okay... det må nok bare være et K700i problem så, det med joysticket. Jeg har også kigget lidt på W550i, men jeg hælder mest til enten K750i eller W800i.

Hvad har de af hukommelse? Er det muligt at tilføje mere?
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. marts 2006 - 12:11 #7
Ja, op til en GB, men der kan garanteret godt være mere. Hvad der er i fra starten er forskelligt, jeg købte min med 512+64. Tror 64 er det normale. Kender flere der har 700-modellen og de har aldrig haft problem med joystikket. Tror bare det er dig der er uheldig...
Avatar billede Wezio Juniormester
24. marts 2006 - 12:22 #9
Okay, så prøver jeg en W800i som tilskudsmobil hos Telmore til 1299 kr., med mit månedlige forbrug, bliver det vidst ikke meget billigere for mig :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. marts 2006 - 12:31 #10
Har en masse spil og lignende hvis du er interesseret.
Avatar billede Wezio Juniormester
24. marts 2006 - 12:34 #11
Det lyder rigtig spændende. Hvordan overfører man dem? Via computeren eller?

Kan man bruge sådan en Bluetotth-dongle til at overfører data med til og fra mobiltelefonen? Lige nu på min K700i bruger jeg IR-porten på min computer og det går så langsomt!!!
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. marts 2006 - 12:49 #12
Du får usb-ledning med til telefonen, så det er ikke nødvendigt at købe en USB-dongle.
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. marts 2006 - 15:17 #13
har selv en motorola v3 som jeg er super glad for. mange indstillingsmuligheder. bluetooth med 100m rækkevidde, 1.3 mpixel kamera med 4 gange zoom. SMS og menu styringen er lidt forskellig fra andre tlf men når man vænner sig til det er det super. Tastaturet er laser skåret ud i en alu plade så det er super lækkert
Avatar billede Wezio Juniormester
28. marts 2006 - 18:38 #14
Nu har jeg fået min nye Sony Ericsson W800i og den er nu sat i laderen, for at lade op for første gang, inden jeg tager den i brug...

Det følger et USB-kabel med og en CD-rom - jeg kan jo næsten regne ud, at jeg med det kabel kan overfører musik og billeder til den, men er det også muligt at redigere i adressebogen, ligesom det fx er med Nokias telefoner?

Det ville gøre det en hel del nemmere, hvis jeg kunne oprette alle mine kontakter via computeren, da jeg ikke har plads på sim-kortet til det hele, desværre!!! :(
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. marts 2006 - 19:07 #15
Jeg gör som sådan, at jeg redigerer i outlook og synkroniserer med telefonen.
Hvor meget hukommelse fik du med?
Avatar billede Wezio Juniormester
28. marts 2006 - 19:22 #16
Jeg fik 512 mb. med på et lille kort som sidder i telefonen.. Jeg prøver det der Outlook, det var en god idé :)
Avatar billede Wezio Juniormester
31. marts 2006 - 19:48 #17
Nu har jeg brugt telefonen i nogle dage og det er skønt med en ny telefon der virker!

Jeg er overrasket over kameraet! Det tager skide go´e billeder (2 MegaPixel)!

Hvis det er sådan I vil have nogle point, må I oprette nogle svar, - det er ved at være lukketid...
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. marts 2006 - 22:41 #18
OK. Bare läg din adresse hvis du vil have nogle program til den.
Avatar billede Wezio Juniormester
07. april 2006 - 11:32 #19
Min adr. er kasper @ all-stars-ent.dk

Det eneste minus jeg indtil videre har kunne finde på telefonen, er at den lille knap man skyder til side, for at åbne op til kameralinsen, starter kameraet, selvom telefonens tastelås er aktiveret.. rigtig smart, når man skal putte telefonen ned i lommen, hvor man kommer til at ramme knappen og kameraet starter op og sluger strøm nede i ens lomme.... :-)
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
07. april 2006 - 11:44 #20
michael_stim >> Jeg har samme telefon og er også interesseret i programmer, hvis du altså vil dele. :) Min mail er: ne @ europe . com
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. april 2006 - 11:47 #21
Sådan en knap har jeg ikke. Men det kan ske alligevel, her også. Sender lidt filer til dig, eller lægger dem på FTP'en. tror nok de fylder 60 Mb.
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. april 2006 - 11:48 #22
dotcom1>>Sender adressen til min ftp når jeg kommer hjem fra arbejde.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
07. april 2006 - 13:32 #23
Mange tak. :)