Avatar billede giorgio Nybegynder
24. marts 2006 - 08:16 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket regnskabsprogram skal man vælge?

Hej

Jeg overvejer at starte en lille enkeltmandsvirksomhed, og har læst lidt om SAP (langt fra nok) og har også undersøgt sronewares regnskabsprogram summasumarum. Jeg er nu kommet meget i tvivl om hvad jeg bør vælge:

Er SAP free open source og kan man sætte sit eget sammen uden omkostninger?
Kan SAP køre regnskab for en enkeltmandsvirksomhed hvor vi snakker moms og det hele?
Avatar billede espersen Novice
24. marts 2006 - 08:49 #1
forslag 1 : tag en snak med din revisor. Du kan / vil få brug for hjælp til regnskabet og fx via C5 kan kontoplan og bogføringer let overføres til og fra revisor til videre bearbejdning. - det kan nok også lade sig gøre i SAP

Det afhænger primært af dit behov til regnskabet og eventuel sammenhæng med andre systemer (mange varegrupper, opdeling af indtjeningsområder i virksomheden, webbutik, kasseapperater, lagerstyring m.v.)

Til mit eget lille firma bruger jeg sigmaregnskab.dk, der fint klare et mindre regnskab.
Avatar billede giorgio Nybegynder
24. marts 2006 - 08:58 #2
Tak for svaret. Der vil kun komme nogle få varegrupper. Vi er endnu ikke sikre på om der skal tilknyttes en revisor, da der ikke vil være så meget i starten. så kan ikke vurdere om pengene vil være givet godt ud. (sikket mange meninger om det). Det vigtigste er derfor at det kan håndtere moms også gerne EU moms.

Tror selv at SAP er for stort og dyrt (ud fra de priser jeg har fundet), og jeg har ikke brug for integration mellem systemerne.
Avatar billede tre Nybegynder
24. marts 2006 - 09:00 #3
Du skal bare huske at dit regnskab skal godkendes af en autoriseret revisor inden du afleverer det til Told & Skat... :-)
Avatar billede giorgio Nybegynder
24. marts 2006 - 09:02 #4
det har jeg så hørt og læst engang at det er der ingen krav om. man må godt selv hvis man vil løbe den risiko.
Avatar billede espersen Novice
24. marts 2006 - 09:08 #5
Jeg bruger ikke pr. en revisor - og er i gang med 3. regskabsår.

Sigma kunne være en løsning til dig - den kan iøvrigt importere/exportere til C5, som mange revisorer benytter/kender (dvs. let for dem at få dine egne bogføringer overført til deres PC'er og viderebearbejde til et regskab).
Avatar billede giorgio Nybegynder
24. marts 2006 - 09:15 #6
Kender nogle summasumarum fra stoneware.dk?

Jeg vil kigge på: sigmaregnskab.dk, da et gratisprodukt jo altid er at foretrække i starten
Avatar billede tre Nybegynder
24. marts 2006 - 09:35 #7
har også hørt at mambo skulle være en god løsning. Kender desværre ikke summasummarum eller sigma
Avatar billede ladyhawke Novice
24. marts 2006 - 09:49 #8
Jeg bruger Summasummarum til mit private regnskab og det fungerer fint, det er heller ikke særlig dyrt, med mulighed for opgradering hvis firmaet vokser. Der er også mulighed for kurser i det, hvis du vil have lidt hjælp i starten...
Avatar billede giorgio Nybegynder
24. marts 2006 - 09:55 #9
mambo kender jeg, men ikke i forbindelse meg regnskab.
Jeg tror at jeg vil prøve summasummarum igen for at se om det dækker mit behov.
Avatar billede ladyhawke Novice
24. marts 2006 - 10:07 #10
Tror også SAP er alt for stort/bøvlet/dyrt til dit formål, men prøv Summasummarum, du kan teste gratis for 300 poster så vidt jeg husker...
Avatar billede tre Nybegynder
24. marts 2006 - 11:20 #11
Sorry mente Mamut i stedet for Mambo.... Almost weekend :-)
Avatar billede espersen Novice
24. marts 2006 - 11:52 #12
ja, lækkert med weekend!

ja, prøv dem begge - har ikke prøvet Summasummarum, men hørt godt om det...