Avatar billede Mads Nybegynder
23. marts 2006 - 19:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bærbar computer larmer meget

HP PAvilion ze4407 ea larmer end den har gjort hidtil. Konstant kører den med blæseren slået til, og når den har været tændt lidt mere, kører blæseren endnu hurtigere end før, og larmer dermed mere.

Jeg har tjekket temperaturerne i Everst Home 2.20, og CPU er mellem 73 - 79 grader, og harddisk er 42 grader.

Nu er det en mobil processor, der sidder deri (Athlon-M 2200+), men er det stadig ikke RIMELIG varmt det der?

Og hvordan løses problemet?
Avatar billede huset Praktikant
23. marts 2006 - 19:29 #1
Prøv at forsøge at rense dine blæsere, men tror det er kuglelejerne i blæserne der er slidte.
Avatar billede Mads Nybegynder
23. marts 2006 - 23:12 #2
Hvordan skal jeg kunne rense blæserne på en bærbar computer?
Avatar billede deepsix Nybegynder
24. marts 2006 - 16:13 #3
Trykluft er generelt en god ting at rense blæsere i bærbare computere med.
Nu skal du have skildt en Pavilion ZE4407EA temmelig meget for at kunne stå med blæseren fysisk i hånden, så prøv i stedet at blæse ind af rillerne i siden og i bunden til der ikke kommer mere støv ud af den.

Der sidder ofte også "nullermænd" og andet godt i sådan en blæser så trykluft fra en kompressor er at foretrække fremfor det du kan købe på dåse.
Avatar billede Mads Nybegynder
24. marts 2006 - 22:00 #4
Kan man ikke risikere at ødelægge noget, når der er så stort et tryk ind på delene?
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2006 - 20:23 #5
Så du skal ikke have fuld knap på.
Avatar billede Mads Nybegynder
22. maj 2006 - 22:21 #6
Problemet er underligt nok gået i sig selv igen! :S