Avatar billede magger Novice
23. marts 2006 - 11:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brevfletning - hvordan er det nu?

Jeg skal sende nogle breve ud med snail mail, og har brug for at kunne brevflette nogle adresser ind i et standardbrev. Så vidt jeg kan læse mig frem til Words faaaantastiske hjælpevejledning, så kan jeg oprette et word-dokument med navne og adresser på de personer, brevet skal sendes til. Men jeg kan ikke læse mig til, hvordan jeg gør det.

Kan én af jer give mere forståelig trin-for-trin hjælp end Words hjælpefunktion?
Avatar billede leif Seniormester
23. marts 2006 - 11:03 #1
Hvis du går op i Funktioner -> Breve og forsendelser -> Brevfletning -> Følger guiden, kan du på et tidspunkt oprette sådan en liste.

Alternativt kan du i Excel oprette en fil hvor hver række er 1 person, første linie består dog af navnet på feltet, fx. Navn / Adresse / postby osv.

Denne Excel fil kan du så vælge igennem Guiden Brevfletning.
Avatar billede blanken Praktikant
09. april 2006 - 22:24 #2
Det er lettest at oprette et dokument før du starter brevfletning. Du skal lave en tabel hvor der er overskrift på hvert enkelt kolonne, f.eks. navn, adresse, postnr. bynavn. Nedenunder disse udfylder du så med de rigtige oplysninger på de personer du skal sende til. Gem dokumentet og start herefter Brevfletning som leif beskriver. Hvis du foretager ændringer i dokumentet skal du huske at gemme og starte brevfletningen forfra. Husk at mellemrum medregnes for et tegn, hvilket også kan ses i dit flettedokument.

Hvis du ikke har arbejdet med tabeller før er det måske lettere at bruge Excel.
Avatar billede leif Seniormester
09. april 2006 - 23:02 #3
Tid til feedback ?
Avatar billede magger Novice
11. april 2006 - 14:51 #4
Jo da, lægger I nogle svar?
Avatar billede blanken Praktikant
11. april 2006 - 18:42 #5
springer over. Håber at det lykkedes for dig.
Avatar billede leif Seniormester
11. april 2006 - 20:49 #6
Svar.