Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
22. marts 2006 - 14:29 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Rens TFT-skærm

Kan jeg rense min TFT-skærm med andet end rigtigt skærmrens?

Køkkensprit? Sulfo?

DGP
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
22. marts 2006 - 14:33 #1
ja sulfo og en let opvredet klud er det billigste og bedste, er der fedtfingre på som ikke vil af, så en smule isopropyl alchohol, ikke sprit da det kan gøre plastic mat i overfladen.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. marts 2006 - 14:35 #2
AF.. har åben 003..O)

Gå ned og få et job..!!!
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
22. marts 2006 - 14:37 #3
-bartfreak du er anmeldt for spam og nedsættende kommentarer.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. marts 2006 - 14:38 #4
ass if i care..O)

du er også anmeldt ..O)
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
22. marts 2006 - 14:40 #5
anmeldt for hvad ? at svare på spørgsmålet, jo jo da *GG*
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. marts 2006 - 14:44 #6
*G*
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. marts 2006 - 14:49 #7
mht. til spm´let, .. som tit er sekundært når SB alias 003 deltager...

Brug en filt støv-klud, de er lidt dyrer men virkelig effektive.
Er den fedtet, så brug en bitte smule sulfo, og lunket vand, på en hårdt opvredet klud. Tør den af, imens den er våd, ellers kan du få striber.
Gentag behandlingen, hvis den bliver stribet
>>At bruge alkohol el. andet er ret risiko fyldt, og jeg ville aldrig selv gøre det.
Plastik, kan blive mat, el. miste overflade-behandlingen, en rigtig dårlig idé.<<!!

Og 003 er selvfølig anmeldt i et andet spm...O)
Avatar billede boxer Nybegynder
22. marts 2006 - 14:49 #8
Du skal kun bruge lunkent vand og intet andet.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
22. marts 2006 - 14:53 #9
jeg baserer mit svar på min viden som tidligere monitor og tv tekniker hvor jeg har haft hænderne på ca 5-8000 tv og monitorer.

alcholhol gør ikke plastic mat, det gør de tilsætningsstoffer der findes ihusholdningssprit.
Avatar billede boxer Nybegynder
22. marts 2006 - 14:57 #10
Jeg baserer mit svar på min viden som tidligere rengøringschef. Jeg har dagligt haft ansvaret for rengøring af flere hundrede skærme. Lunkent vand kan klare det meste.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
22. marts 2006 - 15:01 #11
bare behold point selv, mit svar til dig er gratis
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. marts 2006 - 15:40 #12
screem hvorfor er du nu 2003??
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
22. marts 2006 - 15:43 #13
james_t_dk ja, blev jo deaktiveret pga boxer (hans provokationer, der fik mit temperement til at løbe over)
Avatar billede devil_in_discuise Nybegynder
22. marts 2006 - 20:21 #14
AM Danmark Cleaning tissues eller AM Danmark OneClean!

Oneclean har den fordel at det kan sprøjtes direkte på skærmen uden at løbe.
Indeholder ikke alcohol eller sprit så det er skånsom mod TFT/LCD - kan selvfølgelig også bruges på alm. CRT/TV.
Avatar billede devil_in_discuise Nybegynder
22. marts 2006 - 20:23 #15
Lunkent vand er ok, men kan lunkent vand ikke klare en let overtørring, skal man bruge andre metoder.

Sulfo indeholder stoffer der vil, med tiden, lave en hinde på skærmen så den bliver mat.
Skal der bruges sulfo er det reglen at man kun bruge det hver 10. gang en skærm skal renses :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. marts 2006 - 20:41 #16
2003>> Er temperamentet så blevet bedre nu?
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
22. marts 2006 - 20:45 #17
james_t_dk, du kan kontakte mig på screem_brille@hotmail.com hvis du vil snakke om den sag, gider ikke snakke / diskutere mere om det herinde ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. marts 2006 - 21:17 #18
Det er nok en god ide.
Jeg gider ikke have mails omkring jeres interne stridigheder.