Avatar billede xcover Nybegynder
22. marts 2006 - 10:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

RAID 1 med ikke ens diske

Hejsa,

Jeg har dette bundkort: Asus P5GDC-V Deluxe

Når computeren starter loades raid systmet som hedder:
Intel(R) Application Accelerator RAID Option ROM v4.5.0.6448

Her inde har jeg prøvet at opsætte Raid1 med 2 diske.
Det skal lige siges at de diske ikke er 100% ens, den ene står til 149GB og den anden til 152.6GB - men jeg kan alligevel godt oprette et RAID1 med dem, men når det så er gjort så kommer denne raid applikation ikke frem mere når jeg starter...

Kan det være fordi at de diske ikke er ens ? eller bør det kunne lade sig gøre ? - Det er begge Maxtor diske som er købt som 160GB.
Avatar billede xcover Nybegynder
22. marts 2006 - 10:04 #1
Jeg fik lige set at de Maxtor diske ikke har samme model nummer.
6L160M0
6Y160M0
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
22. marts 2006 - 10:21 #2
Skla den ikke også kun komme frem første gang så man kan sætte det op? Altså virker det??
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. marts 2006 - 10:22 #3
Du kan normalt godt lave raid af uens diske idet størrelsen af den mindst disk er den dimmentionerende faktor. Det skal dog siges at diskene ikke må være grundlæggende forskellige, ellers går det ikke.

Hvad er forskellen på dine 2 diske?