Avatar billede cdzbnn Nybegynder
21. marts 2006 - 17:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Brug af skærm fra bærbar til stationær

Jeg fik for nyligt en 380z IBM Thinkpad. Den virker fint, dog er batteriet fuldstændigt dødt. Da jeg i forvejen bruger en ret stor billedrør skærm, ville det være fedt hvis jeg kunne bruge skærmen fra IBM'en til den stationære, dog med det krav at den bærbare stadigvæk virker, er det muligt at bruge denne som skærm uden at jeg er nødt til at finde loddekolben frem?
Avatar billede hogbart Nybegynder
21. marts 2006 - 17:31 #1
Ja der sidder et Vga stik på den så det burde være muligt at koble en ekstern skærm til, her er et link, det er stik nr 14 du skal bruge.
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=LWIK-3Y5S2H

Vh Hogbart
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
21. marts 2006 - 17:38 #2
det kan du ikke, du kan ikke tage skærmen fra din bærbare og tilslutte den til en stationær, det kræver et converter print / grafikkort, som du selv skal udvikle
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. marts 2006 - 18:25 #3
Hogbart>> Du er lidt bagvendt på problemet

Cdzbnn>> Det kan du ikke da skæremen ikke har et VGA interface og skærm interfacet er integreret i motherboardet. Du må bruge den som "stationær", eller købe et nyt batteri: http://microwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e583699&ReferId=3
Avatar billede pinball Nybegynder
21. marts 2006 - 18:42 #4
det burde da være muligt. synes jeg så noget om det her engang www.av-connection.dk
prøv se om du kan finde noget ellers så send dem en mail om spørg dem.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
21. marts 2006 - 18:44 #5
det er det ikke, 1 milliard har snart spurgt om det, og ingen har fået det til at virke,  alene at den grund at den tid der skal benyttes til at udvikle converter / grafikkort, koster mere i tid og komponenter end 30-80 nye skærme koster.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. marts 2006 - 19:33 #6
En LCD skærm skal bruge en Scaler for at virke. Denne scaler er i en bærbar integreret i hardware, derfor kan det ikke lade sig gøre. Med mindre du er en haj til elektronik og kan få fat i alt hvad der er af info (incl print udlæg) om maskinen. Dette er selv for folk der designer maskinerne tæt på umuligt.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
21. marts 2006 - 19:36 #7
james_t_dk 100% enig og korrekt (men det vidste du jo godt vi er, på det område her ;) )
Avatar billede hogbart Nybegynder
22. marts 2006 - 09:38 #8
Sorry Guys

Misforstod spørgsmålet, og giver jer ret, køb et batteri ;-)