Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2006 - 13:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sidemargen med for skellige billeder

Hej

Kan man lave en bred margen på f.eks. 6 cm i den ene side som f.eks. indeholder forskellige billeder, mens selve dokumentet stadig er på resten af siden.

Er det til at forstå, og kan det lade sig gøre?
Avatar billede hcma Novice
21. marts 2006 - 14:02 #1
ja - først sætter du din margin til det du vil have.
indsæt så dine billeder i sidehovedet og træk dem på plads i marginen. (du skal evt. ind og formatere billederne så du ligger bag tekst)
Avatar billede vejmand Juniormester
21. marts 2006 - 14:07 #2
Hvis det kun drejer sig om én enkelt side, kan du også indsætte en tekstboks og heri indsætte dine billeder.
Højreklik på kanten af tekstboksen og vælg "Formater tekstboks" -> Fanebladet "Layout" -> Firkantet

Ovenstående virker i Word 2000, jeg ved ikke om det er anderledes i nyere udgaver.  c",)
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2006 - 14:17 #3
Hej

Tak for hjælpen. Det drejer sig om flere sider. Med det som hcma foreslår er man så ikke nød til at definere sektoinsskift for hver side? Jeg vil gerne have forskellige billeder på siderne. Findes der en nemmere måde? Ellers tror jeg faktisk at det nennemst at bruge vejmands metode?
Avatar billede hcma Novice
21. marts 2006 - 14:53 #4
hvis du vil have forskellige billeder fra side til side, er du nødt til at lave sektionsskift, som du helt rigtigt er inde på, og gøre det forskelligt (billedet) fra sektion til sektion.
Men det er du vel da nødt til under alle omstændigheder, hvis du vil have det liggende som en skabelon.
Hvis det kun er et enkelt dokument, benytter du bare tekstruderne.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2006 - 07:43 #5
Jeg vil foreslå dig at lave dit dokument som tabel med tre kolonner.
Her kan du trække og slippe og flytte og lægge billeder ind alt det, du vil.
Brug golfkøllen (vis/skjul) flittigt. den er nyttigere end man tror.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2006 - 07:49 #6
Ved brug af tabel, bliver der så ikke problmer med overskrifter og dannelse af indholdstegnelse?
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2006 - 07:53 #7
Behøver der ikke.
Lav forskellig første side, brug sektionsskift og sideskift og prøv dig frem.
Lav en kopi af dit dokument og brug det til at eksperimentere- og få aha-oplevelser med.
Paradisets have blev ikke skabt på en dag ;-)
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2006 - 07:56 #8
Hvordan defineres en overskrift i en tabelcelle?
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2006 - 08:03 #9
Overskrift og dannelse af indholdsfortegnelse er muligt, men ikke sideskift midt i en tabel?
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2006 - 08:06 #10
Tak for hjælpen til alle. Jeg vælger at bruge første løsning.
Avatar billede hcma Novice
23. marts 2006 - 12:16 #11
takker for point.