Avatar billede kinginkvong Nybegynder
20. marts 2006 - 13:32 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kommunikation mellem PC og elektronik

Okay, jeg har det problem at jeg skal lave en temperaturføler der kan kommunikere med en pc gennem en port f.eks. RS232 eller USB.

Er der nogen kan hjælpe mig med, at finde noget materielle omkring dette?

Det skal lige siges, at det er et krav at jeg kan arbejde med de indkommende DATA med et programmeringssprog/ værktøj f.eks. C, C++, Delphi, Java eller noget tredje.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. marts 2006 - 13:36 #2
kik på ibutton.com. De kan programmeres i hvad du vil og interfacet er USB, RS232 eller parallel.

Se også dette spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/692106
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. marts 2006 - 13:36 #3
med ibutton er alle interfaces lige lette!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. marts 2006 - 13:38 #4
jeg har et ibutton modul til at køre her på mit skrivebord og hjælper gerne med mere info. C kan jeg ikke hjælpe dig med, men jeg har selv bygget mit RS232 interface.
Avatar billede hr.usb Nybegynder
20. marts 2006 - 13:50 #5
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. marts 2006 - 14:10 #6
Avatar billede kinginkvong Nybegynder
20. marts 2006 - 17:13 #7
Jeg har ikke undersøgt svarene grundigt nok til, at jeg vil afvise dem, men jeg tror ikke, at I helt har forstået hvad det er jeg leder efter.

Det jeg har brug for er noget materielle der kan lære mig hvordan jeg gemmer en værdi (her i tilfældet en temperatur) i en given variabel fra en elektronik hardware (her en temperaturføler) som skal hentes fra en I/O port f.eks. RS232 eller USB.

Jeg er næsten ligeglad i hvilket sprog og med hvilket programmeringsværktøj, jeg kan hente værdien ned i variablen.
Personligt har jeg erfaring med følgende sprog:
C, C++, Java og Delphi (Pascal). Men hvis jeg ikke kender sproget så må jeg jo må jeg jo bare lære det

Håber dette gav en bedre idet om hvad det er jeg skal kunne og at i fortsat vil hjælpe mig.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
20. marts 2006 - 17:16 #8
der er sw eksempler til ihvertfald de første 2 links jeg gav dig
Avatar billede kinginkvong Nybegynder
20. marts 2006 - 17:26 #9
Okay så må jeg jo bare kigge nærmere efter.

men problemet er, at jeg mangler de koder jeg skal skrive til min PC (ikke PIC erne på printet) for, at få hentet data fra en RS232 port.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. marts 2006 - 19:04 #10
Er det rigtigt forstået at du har noget hardware som du via RS232 kan læse temperaturen fra??

Kodning af RS232 kommunikation, så skal du bruge verdens bedste hjemmeside til seriel kommunikation: http://www.beyondlogic.org/serial/serial.htm

Men du skal jo også vide noget om hvilket format din hardware sender data i!
Avatar billede kam- Nybegynder
21. marts 2006 - 12:22 #11
Her meget læsestof angående input/output via lpt, com eller usb port.

http://www.epanorama.net/circuits/parallel_output.html#circuithow
Avatar billede kinginkvong Nybegynder
27. marts 2006 - 13:20 #12
Hej Alle tak for jeres svar.

Da de mest brugbare svar blev givet som kommentar, har jeg besluttet at acceptere det først svar der blev indlagt.
Håber ikke, at dette vil fornærme nogen.

KingInKvong
Avatar billede kinginkvong Nybegynder
27. marts 2006 - 13:20 #13
Hej Alle tak for jeres svar.

Da de mest brugbare svar blev givet som kommentar, har jeg besluttet at acceptere det først svar der blev indlagt.
Håber ikke, at dette vil fornærme nogen.

KingInKvong
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. marts 2006 - 13:29 #14
Det er i orden med mig, om end der ikke er noget der forhindre dig i at smide en kommentar, hvor du beder dem der ikke har svaret som at lægge et svar.
Avatar billede kinginkvong Nybegynder
27. marts 2006 - 13:33 #15
Nå ja ups