Avatar billede stigc Nybegynder
18. marts 2006 - 12:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bærbar skærm til stationær

Kan jeg lodde mig frem til eller købe en adapter, som gør at en bærbar skærm kan bruges til en stationær computer? Skærmen er fra en IBM ThinkPad 2647 .
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
18. marts 2006 - 12:07 #1
nej kort og godt, glem det, det er ikke muligt.
Avatar billede a1a1 Novice
18. marts 2006 - 14:48 #2
alt er muligt...

Men det vil nok være billigere og nemmere at købe en alm. fladskærm

det er jo "bare" en lcd skærm der skal have nogle signaler...
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
18. marts 2006 - 14:52 #3
a1 jeg synes du skal prøve engang, og når du så har brugt ca 25-45000kr i mande timer og reservedele, samt diverse print udlæg osv. (og der stadig ikke er billede på) så vil jeg gerne høre om du stadig mener det er "muligt" ;)
Avatar billede stigc Nybegynder
18. marts 2006 - 15:44 #4
Du har nok ret.

Linket her fortæller det samme.
http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/faq/vga2rgb/interfacing.html
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
18. marts 2006 - 15:53 #5
jeg VED jeg har ret, har arbejdet en del år som monitor og radio / tv tekniker ;) (og det link der er til analoge monitorer, med RGB indgang til BNC indgang)
Avatar billede nax011187 Nybegynder
25. april 2006 - 09:34 #6
2003-fyren Hey. Kan du ikke fortælle mig hvorfor det enlig ikke kan lade sig gøre?
I teorien burde det da være muligt at lode ledningen fra skærmoutputtet på en lcd skræm sammen med en stikket fra en stadard pc skærm og få billed på når man har tegninger over begge kableR så længe skræmen får den tilregnede mænge strøm?