Avatar billede Dan Hansen Juniormester
17. marts 2006 - 08:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Anti- virus, spy, malware mm. Panda IS 2006

Panda Software Internet Security 2006

http://www.spywareguide.dk/modules.php?name=Shopping_Cart&file=product&c_op=viewprod&prodID=87

Når jeg kigger på dette program, set i forhold til hvad der bl.a. bliver skrevet om på spywarefri, så synes jeg deres gode betalings løsning virker som en pæn bekostelig affære - ihvert fald set i forhold til de 379,- kr. man skal give for ovenstående pakke!

For som jeg ser det, så ser denne pakke fra Panda ud til at have det hele!

Nu er det så jeg vil høre alle jer her inde (og især også de fra spywarefri som jo også ses meget herinde), hvad i synes om denne pakke? For mig virker den umiddelbart som en go løsning?

Måske spywarefri teamet kunne lave en test af den på deres hjemmeside?

Findes der evt. andre komplette løsninger, der kan beskytte en mod spyware, malware, og alle de ubehageligheder man møder ved at kigge her på siden og spywarefri.dk?

Håber på en masse feedback på denne!

Hilsen Esbweb
Avatar billede eyston Nybegynder
17. marts 2006 - 08:56 #1
Efter min mening virker dette program rigtig godt. Da jeg i sin tid skulle finde et produkt var Panda faktisk det billigste contra de andre producenters versioner med samme funktionalitet.

Panda IS kører godt og er umiddelbart ikke resourcekrævende som jeg fandt ud af at f.eks Norton IS er. Det er ikke altid det dyreste der er bedst.

Jeg har kun gode erfaringer med Panda IS.
Avatar billede ejvindh Ekspert
17. marts 2006 - 12:58 #2
Jeg er supporter inde på spywarefri, men er ikke tilknyttet shoppen på siden. Min opfattelse af Panda's pakke er, at ambitionerne er store, men at realiteterne er knap så imponerende. Panda scanneren prætenderer at kunne det hele, men især på spywaredelen har den store huller.

Men jeg underer mig lidt over, at du kalder Panda for at være en billigere løsning end den vi foreslår -- jeg går ud fra, at du tænker på dette forslag:
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

Det kan jeg nu ikke forstå. For det ene af de forslag, der ligger der er helt gratis. Og den pris kan Panda da vist ikke helt hamle op med. ;o)

Sagen er nok bare, at der pt ikke findes én samlet løsning, som tager det hele. Nogle programmer er gode til Virusbekæmpelse, andre til spyware, trojanere. Andre laver gode firewalls. Spywarefri har forsøgt at finde det bedste indenfor hvert af disse områder, og stykke det sammen til en pakke. Det allerbedste koster penge, hvis man vil have alle funktioner. Men der er også meget af det, der koster penge, der bestemt ikke er det allerbedste. Derfor har vi lavet en hæderlig løsning til dem, der ikke vil betale for sikkerhed. Og suppleret denne med, hvad vi opfatter som den pt. bedste løsning.
Avatar billede ejvindh Ekspert
17. marts 2006 - 13:00 #3
I øvrigt: Hvis du vil i kontakt med teamet fra spywarefri, er det nok nemmere at gå ind i deres eget forum:
http://www.spywarefri.dk/forum/default.asp

...der er ikke så mange af dem, der regelmæssigt er aktive herinde på Eksperten mere :-)
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
17. marts 2006 - 15:26 #4
Det er måske det jeg er mest på udkig efter - en der udbyder ét program, som kan det meste på en lidt nem og overskuelig måde.

Jeg tror desværre, at mange vælge ikke at have den tilstrækkelige sikkerhed på deres computer, fordi de netop skal til at sætte sig ind flere forskellige programmer, istedet for at skulle koncentrere sig om et stykke software, der opdatere automatisk, hjælper med at rydde op regelmæssigt.

Det er rigtig, at den gratis udgave på spywarefri er billigere ;)
men igen må jeg gentage det jeg skrev lige oven over - for mange programmer at koncentrere sig om og sætte sig ind i :)

Jeg vil gerne betale for sikerhed - men mener nogen bør lave det i et stykke software. Mere overskueligt hvis der stod "Panda IS 2006 eller norton IS 2006 - vi har det hele i en pakke" og det så virkede!

Men vi må håbe dette kommer inden for en overskuelig fremtid - jo flere vi få med på sikkerhedsvognen, jo bedre bliver det for alle! - mindre spredning!
Avatar billede ejvindh Ekspert
17. marts 2006 - 22:40 #5
Det du efterspørger findes (mig bekendt) ikke -- i hvert fald ikke i øjeblikket. Der er nogle, der lover det -- men de holder det ikke, og er der noget, der IKKE er brug for indenfor dette felt, så er det uopfyldte løfter (falsk tryghed). Derfor vil jeg som regel fraråde brugen af de nuværende "helhedsløsninger". Feltet er for komplekst til at man kan være ekspert indenfor alle områder på én gang. Derfor er det foreløbig at foretrække at stykke sammen af det bedste.

Det er dog heller ikke mere kompliceret end som så. Hvis du køber Kaspersky Antivirus og Firewall, og supplerer med Spysweeper som antispyware, så er du rigtig godt kørende. Det er ikke mere kompliceret end Panda og Norton. For selvom disse fremstår som ét program, skal du jo stadig arbejde med flere "komponenter" for at få det bedste ud af dem.

Jeg ved i øvrigt, at der faktisk arbejdes på at lave "pakkeløsninger", som samkører nogle af de pt. bedste værktøjer (og mener også de er under overvejelse til spywarefri-shoppen). Det skal blive spændende at se, om de kan skabe et bedre helhedsindtryk, end hvad vi ser i øjeblikket.
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
17. marts 2006 - 23:01 #6
Lyder lovende det sidste du skriver!
Vi må vente og se tiden an :) og håbe på det bedste.
Avatar billede serverservice Praktikant
19. marts 2006 - 12:19 #7
Jeg brugte selv i starten en massse tid på spywareprogrammer med "pakken" , men blev også lidt træt af at sidde og konfigurere 5-6 små programmer hver gang jeg installerede en pc. så jeg valgte at bruge en freeware antivirus sammen med et antispyware - I mit tilfælde er det AVG og ewido og det virker som et rimeligt værn mod det værste snavs. jeg prøver dog stadig andre scannere og onlinescan for at se hvor godt jeg er beskyttet. Er det nødvendigt , ,så hijackthis.

Er du i tvivl om hvor god panda er skulle du prøve at køre en scan med ewido  og spysweeper - onlinescan på bitguard.com - tjek din firewall med shieldsup.
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
21. marts 2006 - 15:09 #8
lukker denne - har fået lidt ud af det og venter og ser om der ikke kommer noget fra spywarefri :)