Avatar billede avminarm Juniormester
16. marts 2006 - 11:28 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Dialogbox til udfyldning af word dokument - hvordan?

Hej

Jeg vil gerne lave et standardbrev i word hvor noget af indholdet skal kunne udfyldes via en dialogbox - men aner ikke hvodan jeg kan gøre det?

Jeg har leget lidt med visual basic editoren og kan godt lave selve udseenet på dialogboxen - men hvordan "forbinder" jeg den til et word dokument?

Jeg vil gerne lave dette:
Dialogbox - udfyldes med:

Modtager/adressat (textarea)
Afsender (textarea)
indsæt dato (checkbox)
overskrift/vedrørende (text)
knap til at indsætte med (submit)

Selve brødteksten i brevet udfyldes direkte i dokumentet

Men hvordan gør jeg - finder en tutorial jeg kan bruge eller kan en guide mig igennem? Jeg har aldrig lavet makroer eller lignende, men har en del erfaring med PHP/SQL.
Avatar billede rvm Nybegynder
16. marts 2006 - 12:43 #1
Indtast din email så sender jeg dig et eksempel :-)
Avatar billede avminarm Juniormester
16. marts 2006 - 22:37 #2
lyder godt ;o)

exp [at] avminmusearm.dk
Avatar billede kol Nybegynder
16. marts 2006 - 23:24 #3
rvm
Kunnde der sendes et i min retning også?
På forhånd tak!
kol snabela gvdnet.dk

KOL
Avatar billede perhol Seniormester
17. marts 2006 - 09:12 #4
rvm>
Gider du sende en til mig også?
per.holst snabela gmail.com
På forhånd tak
Avatar billede rvm Nybegynder
17. marts 2006 - 13:13 #5
Sendt til alle :-)
Avatar billede kol Nybegynder
17. marts 2006 - 19:11 #6
rvm
Tak for tilsendte.
Fungerer fint.

Hilsen KOL
Avatar billede kol Nybegynder
17. marts 2006 - 19:12 #7
Nu er det jo så spændende at se, om der kan blive nogle point også!

KOL
Avatar billede avminarm Juniormester
18. marts 2006 - 09:14 #8
det virker jo perfekt - tak, men sig mig hvordan redigerer jeg og tilpasser jeg så det asser til mine behov - i visual basic?
Avatar billede avminarm Juniormester
19. marts 2006 - 13:52 #9
Nu har jeg rodet rundt med editoren og til rettet brevet så det passer til det jeg skal bruge det til, men ak ak jeg kan simpelt hen ikke få det til at fungere - hvordan redigerer jeg selve worddokumentet og bogmærkerne - selve formen er nem at lave om - men at kæde det sammen kn jeg ikke? - håber du kan hjælpe?
Avatar billede rvm Nybegynder
19. marts 2006 - 14:23 #10
Hvis du har lavet din dialgoboks, så mangler du bare at kæde tekstboksene i digalogboksen sammen med bogmærkerne - og det gør du således:

Kildekode.SkrivTilBogmaerke "bmkNavnOgAdresse", txtNavnOgAdresse

Altså:
bmkNavnOgAdresse = dit bogmærke i word
txtNavnOgAdresse = navnet på tekstboksen
Avatar billede avminarm Juniormester
19. marts 2006 - 14:27 #11
ja - den har tror jeg jeg har luret, MEN hvordan gemmer jeg det hele i en fil? - jeg har prøvet at gemme som en .dot fil - men jeg får ikke dialog boxen frem så? altså efter jeg har redigeret i selve worddokumentet?

Jeg kan redigere dialogboxen og redigere word dokumentet - men ikke få dem til at blive gemt sammen??
Avatar billede rvm Nybegynder
19. marts 2006 - 14:34 #12
OK - tænkte nok du havde regnet det anden ud :-)

Der er sikkert sket det at du har åbnet filen ved f.eks. at dobbeltklikke på den - og så sker der faktisk det at der oprettes en ny fil som er en .doc fil og som har reference til .dot filen. Du har så oprettet bogmærkerne i .doc filen, men dialogboksen er i .dot filen. Du har nu 2 muligheder:

Mulighed 1:
Gå ind i visual basic og kopier din dialogboks fra .dot til .doc ved at hjælp af træk og slip. Gør det samme med modulet "Kildekode".
Gem derefter din .doc fil som et .dot fil.

Mulighed 2:
Åben .dot filen ved at højreklikke på den og vælg åben - så bliver den åbnet som en skabelon og ikke som et dokument. Indsæt derefter dine bogmærker i skabelonen.
Avatar billede avminarm Juniormester
19. marts 2006 - 21:35 #13
mulighed 2 virkede fortrineligt - tak for hjælpen :-)

Hvis man vil bruge checkboxe - kender du så en tutorial?
Avatar billede rvm Nybegynder
20. marts 2006 - 08:13 #14
Du spørger på checkbokse i koden således:

If chkboks = true then
Avatar billede avminarm Juniormester
20. marts 2006 - 10:23 #15
ok - takker -jeg prøver mig frem