Avatar billede andre_h Nybegynder
16. marts 2006 - 00:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvad er den værd - Abook 3000TX

Jeg skriver i håb om noget eksperthjælp omkring Abook 3000TX, som jeg er i færd med at købe.

Jeg ved modellen er udgået men jeg ved ikke hvad sådan en fætter er værd. Jeg har kun lidt info omkring den:

Pentium M 1,4 GHz
512 MB Ram
30 GB harddisk
15" TFT SXGA+ LCD
Combi DVD/CD-RW.
3x USB 2.0 ports
1x IEEE1394 port

Hvor meget er sådan en værd og hvilke styrker og svagheder havde denne model?
Billede: http://abook.dk/images/stories/notebooks/3000tx.jpg

På forhånd rigtig mange tak! :-)

- mvh André
Avatar billede andre_h Nybegynder
16. marts 2006 - 01:10 #1
+ 128 mb grafikkort.

Jeg ved ikke rigtig mere om denne abook, så det hjælper ikke at spørge :D.
Der er 200 points til den/dem som kan give mig lidt info, bedømmelse, ris/ros og vigtigst af alt : EN PRISVURDERING !!!

- mvh André
Avatar billede a1a1 Novice
16. marts 2006 - 06:05 #2
er den ny eller brugt?

dell kan sælge en der "minder" om den til lidt over 4000 (med moms)
Hvis det er en "ægte" Pentium 4 mobile, koster det mere (dells er en celeron m))
(du skriver ikke om det er en "ægte" eller ej)

det kommer jo også an på hvad du vil bruge den til...skal du spille couterstrike, skal nok bruge mere "kraft" ~ over 10k..

Skal du have den med frem og tilbage fra skole hverdag, og åbne/lukke den 20 gange om dagen?
så ville jeg vælge en IBM de ER mere solide, (HP har også noget der dur)
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
16. marts 2006 - 06:32 #3
Hvis det er din første bærebar en det en fin maskine til at start med, og hardware i den er ganske Ok.

Harddisken har 5400 RPM (Omdrejninger)
Lågets hængsler virker lidt plastikagtigt.

Den maskine du har fat i her er en udgået model og den nye hedder 3600.

Som a1 skriver de info omkring skole,spil med mere skal vi goså have med.
Avatar billede a1a1 Novice
16. marts 2006 - 06:42 #4
hvis du går med en ikke helt ny dell (eller andet), med skærmen oppe så "ryster / virker løst" (skærmen/låget), det gør en 2 år gl ibm ikke...Jeg kan tage min snart 3 år gl. ibm og vende den om, skærmen/låget rykker sig ikke (ja den var åben, og jeg har lige checket ;o) )...
Avatar billede andre_h Nybegynder
16. marts 2006 - 08:49 #5
a1 > Det er ikke celeron. :)

Jeg skal bruge den til studiet.

Selve bærbaren er brugt men har været til rep. hos en tekniker i lidt over 5 timer, hvor der blev taget sig af alle fejl og mangler.

:)
Avatar billede a1a1 Novice
16. marts 2006 - 16:46 #6
jeg vil mene at du skal købe en ny, så kan du også få forsikring på den (når du taber den til fredagsbaren ;o) )

Jeg ved ikke lige hvor gammel abook'en er, eller nyprisen på den
hvis du kan købe den for 2000 - 2500 ville jeg "hoppe på", men heller ikke meget mere...
Avatar billede andre_h Nybegynder
16. marts 2006 - 17:10 #7
smid nogle svar dem som mener de har bidraget konstruktivt :)
Avatar billede a1a1 Novice
16. marts 2006 - 17:23 #8
det er jo op til dig at vurdere ;o)
Avatar billede andre_h Nybegynder
16. marts 2006 - 17:52 #9
Sådan ;-)
Avatar billede andre_h Nybegynder
16. marts 2006 - 18:18 #10
Her er lige lidt mere info.
Hvad kan i sige nu? :-)

A-Book 3000TX Combo
Centrino Pentium M1400Mhz Mobile Processor
1 MB Cache på processor
Intel 855GM / ICH4-M chipset
Wireless Lan indbygget 802.11b
15" TFT SXGA+ 1400x1050
512 MB Kingston DDR PC266
128MB Grafikkort
30 GB HDD 4200rpm Silent
Combo DVD/CDRW drev indbygget
Firewire
3 x USB2.0 porte

K56 Modem
10/100 Mbit netkort
Touchpad mus
Lyd, SB-Pro kompatibel
2 spindle version. (Ingen floppy)
Indbygget kortlæser, Secure Digital + MS
Op til 4,5 timers batteritid
Kun 2,63 kg. B:330, D:273, H:30 mm
Avatar billede a1a1 Novice
18. marts 2006 - 18:33 #11
;o) tak
Jeg ved ikke lige hvor gammel abook'en er, eller nyprisen på den????

den virker jo fin

5 timers rep??? lyder af meget, hvad blev der lavet?

jeg er bange for at robert (en robot) er bedre til at lodde (småååå ting) end et menneske