Avatar billede signor_eriksen Nybegynder
15. marts 2006 - 13:14 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

to skærme til en port

Hej
Jeg mangler en løsning på at få delt mit billed ud på to skæme. det skal være så jeg kun bruger en port og billedet bliver strukket og ikke klonet..

Venlig hilsen
Mads
Avatar billede hr.usb Nybegynder
15. marts 2006 - 13:26 #1
Avatar billede signor_eriksen Nybegynder
15. marts 2006 - 13:36 #2
det var nok ikke det vi regnede med vil gerne have noget som kan dele én port op så man bruger det samme grafik kort....
Avatar billede mrrius Nybegynder
15. marts 2006 - 14:29 #3
Der findes sådan en du tænker på , den hedder f.eks et nyt grafikort...

De fleste grafikkort idag kan tilsluttes 2 skærme , som så kan strække billedet til 2 skærme.

Nu hved jeg ikke hvilken grafikkort du har iforvejen, og hvilke krav du har til grafikkort. Men de fleste nyere grafikkort til ca 500 kr og opad, kan gøre det. (også billigere)
Måske kan man købe en box, som kan gøre det, jeg kan bare forestille mig at den rigtig løsning, nok vil være, en ny grafikkort.
Avatar billede c-holst Novice
15. marts 2006 - 16:56 #4
normalt kan man jo få en vgasplitter, men den kan naturligvis ikke det du ønsker...

stiller du ikke de store ydelsesmæssige krav til den ene skærm, fx spil med mere, kan du købe et ældre brugt pcigrafikkort, som dog skal fungere med xp. har haft et enkelt som ikke gjorde. Disse skulle kunne fåes for en slik på qxl

det sætter du, sætter din skærm til og booter, og følger anvisningerne
husk at finde en driver til skærmen inden du starter, den er rar at have i baghånden

synes personligt det virker godt, da jeg har kørt med det tidligere

på qxl kan du også finde billige matrox kort med 2 udgange, men så ryger ydelsen jo på dit nuværnende grafikkort

er du interesseret i at gå den vej, skal jeg gerne kigge lidt efter interessante kort
Avatar billede c-holst Novice
10. juli 2006 - 23:04 #5
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten