Avatar billede mads1987 Nybegynder
15. marts 2006 - 11:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Anbefaling af touchskærm

Hej,

Vi er en lille gruppe HTX elever som er i gang med vores eksamensprojekt. Vi har i tankerne at lave et interface til en touchskærm, som skal hænges op på et gymnasium.
Touchskærmen skal altså kunne tåle flittig brug. Vi havde forstillet os at størrelsen skulle være omkring 28" (4:3). Da vi ikke selv har den store viden inden for dette område, vil vi høre hvad I anbefaler i denne situation?

Hvad skal en sådan skærm kunne, og hvad hvordan er prisniveauet?

På forhånd tak!

Mvh
Mads Andreasen
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2006 - 11:42 #1
At udvikle til touchskærme bliver nok svært.
Jeg arbejder selv med et projekt omkring innovation og kreativitet på arbejdspladsen, hvor vi skulle bruge noget ala det samme. Jeg kan anbefale jer at snakke med Dansk Data Display i Århus, som laver den slags.

http://www.dansk-data-display.dk/category.9

De laver touchskærme i 77" til 22.000 kr. og er igang med at udvikle en 93".
Dette Smartboard kan lidt af hvert. blandt andet kan de linkes sammen således man kan holde konferencer via to boards. Du kan styre en powerpoint fremvisning ved blot at bruge skærmen. De kan give en bedre forklaring på hvad den kan, og ved at tage til Århus kan i få en demonstration.

De kan nok også komme med indspark til jeres projekt.
Avatar billede mads1987 Nybegynder
15. marts 2006 - 11:53 #2
Ok, tak..

Mvh.
Mads
Avatar billede mads1987 Nybegynder
15. marts 2006 - 12:36 #3
Du sagde, Cypermann, at det er svært at udvikle til touchskærme. Hvad gør det svært? har tænkt mig at lave en flash-præsentation som man ville kunne "surfe" rundt på, på touchskærmen. Ved du om det er umuligt?

mhv.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2006 - 12:38 #4
Jeg læste lidt forkert.
Selve softwaren er der ikke de store ben i. En touchskærm virker jo blot som var det musen man brugte :-)
Avatar billede mads1987 Nybegynder
15. marts 2006 - 12:50 #5
Ok. Det var også det jeg havde skimtet mig frem til andre steder. Men, som sagt, er ikke helt inde i det, så det kunne sagtens være jeg ikke havde forstået det.. :)

Hvad er egentligt dit kendskab indenfor området? Tænkte på om det var muligt at vi evt. ville kunne drage lidt nytte af din viden? Du virker som du har nogenlunde styr på det..
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2006 - 13:00 #6
Da jeg selv har været ude og undersøge markedet indenfor området, har jeg da gjort mig en del erfaring indenfor området. Jeg er i færd med at uddanne mig som Business Development Engineer, hvor man netop skal udnytte andre folks kompetencer - derved har jeg et stort netværk af personer som formentlig kan hjælpe jer på vej.

Det lyder lidt som om det er Service og Kommunikation afgangsprojektet i er igang med? som jeg selv har været igennem :-)

I er velkommen til at spørge løs omkring projektet, enten herinde hvor alle andre også kan bidrage, ellers kan i træffe mig pr mail, hvis det ikke har noget med selve skærmen at gøre: mail [at] cypermann [dot] dk.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2006 - 13:01 #7
Grunden til at spørgsmål omkring skærmen skal foregå her, er i henhold til reglerne på eksperten.dk :-)
Avatar billede mads1987 Nybegynder
15. marts 2006 - 13:18 #8
hehe ja, du har ret. Det er vores afgangsprojekt i Service og kom.. :)

Hvor her du gået på HTX henne? Er blevet lidt nysgerrig.. ;)

Super du gider at hjælpe! Der skal nok komme en masse spørgsmål..
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2006 - 13:19 #9
hehe, jeg gik på Struer Erhvervsskole.
Avatar billede mads1987 Nybegynder
15. marts 2006 - 13:22 #10
Vi går på Roskilde Tekniske Gymnasium..

Nå, men vil helt sikkert vende tilbage til dig..

Tak for den foreløbige hjælp!