Avatar billede clauslind Nybegynder
15. marts 2006 - 10:32 Der er 1 løsning

Ændre i i forhold til opslag i database

Har følgende.
En CSV (ordrebekraftigelse)fil fra økonomisystem som indeholder en kundes bestillinger. Denne er med lagernummer - tekst osv.
Teksten er på dansk men skal ændres til engelsk betegnelse. Dog er det sådan at det ikke er det samme engelske ord der bruges af de enkelte kunder for det samme lagernummer.
Så nu sidder jeg og håndretter det danske -> enegelsk (med det ord som kunden betegner det som.
Kan nogen guide mig i den rigtige retning?, Sofware til rådighed Word + Access
Har tænkt følgende.
Lagernummer oprettes i Access med en record for hver "udgave" af det engelske ord.
Word finder lagernummer og viser en boks med de valg der er på dette lagernummer, ordet vælges og den danske betegnelse erstattes.
Nogen som kan guide mig i den mest hensigtsmessige retning? både med software samt evt. ref. til lidt af koden?

Venlig hilsen Claus
Avatar billede clauslind Nybegynder
27. december 2008 - 00:10 #1
lukker