Avatar billede jolo Nybegynder
15. marts 2006 - 10:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

system meddelelse, 55 kritiske fejl er fundet

Hej

Jeg har lige installeret Xp på en maskine og nu ca. hvert 5 min popper der en meddelelse om der siger at den har fundet 55 kritiske fejl og at jeg omgående skal gå ind på regfixit.com og reparere dette. Det gjorde jeg så, og de værktøjer derinde scanner også fint disken og finder en del fejl...men for at reparere disse skal jeg købe deres produkt. Det er jeg jo ikke ligefrem interesseret i. Er der nogen der kender til et produkt/værktøj der kan hjælpe mig med at løse dette uden jeg skal til at punge ud
På forhånd tak
Avatar billede jolo Nybegynder
15. marts 2006 - 10:36 #1
Sådan her ser meddelelsen faktisk ud...

Tjenesten Messenger

Meddelelse fra FROM ti TO

STOP! WINDOWS REQUIRES IMMEDIATE ATTENTION.

Windows has found 55 Critical System Errors.

To fix errors please do the following:

1. Download Registry Update from: www.regfixit.com
2. Install Registry Update
3. Run Registry Update
4. Reboot your computer

FAILURE TO ACT NOW MAY LEAD TO SYSTEM FAILURE!
Avatar billede kenp Novice
15. marts 2006 - 10:55 #2
Opdater din maskine med SP2 eler stoppe tjeneste messenger (eller begynd at bruge en firewall nu du ikke har en på)
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
15. marts 2006 - 11:04 #3
Enig med kenp.
Avatar billede jolo Nybegynder
15. marts 2006 - 11:55 #4
ok, takker. Jeg har prøvet at opsætte firewall, men det sikkerhedscenter jeg på min egen har i kontrolpanelet er ikke på den anden computer  - kommer det med service pack2 eller? hvis ikke hvordan kan jeg så opsætte den firewall?
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
15. marts 2006 - 12:02 #5
XP's firewall vil pr. default blive aktiveret.

Så skal du fortælle hvilke porte du vil snakke på.

En gode side at få en forklaring er:

http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/konfiguration_af_porte.asp