Avatar billede goodfellas Nybegynder
14. marts 2006 - 15:05 Der er 60 kommentarer og
2 løsninger

Små fejl!

Hejsa!

Har måtte afinstallere mit xp da det viser sig det var en kopi... og microsoft laver skidt derefter,, fair nok.. men har installeret mit org- win 98 og derefter opdateret det, og har instaleret directx 9c, indeo codec 5,11, macromedia, drivere for mit grafikkort. har 2 problemer jeg ikke hvad og hvordan...
1>
under styresystem - enhedshåndtering- andre enheder er der et udråbs tegn, i " pci universal serial bus" har ledt efter en driver, og også via motherboards support, megatrends.com. uden resultat. sider med kun info får jeg frem!
2\
plejet at kunne spille "airport inc" og "themes hospital" uden problemer i xp og da jeg havde win98 tidligere!
men i opstart af airport kommer en
" ulovlig handling Dd-help: AIRPORT forårsagede en ugyldig sidefejl i
modul <ukendt> på adressen 0000:00000003.
Indhold af registrene:
EAX=f9498a00 CS=015f EIP=00000003 EFLGS=00010202
EBX=00000032 SS=0167 ESP=007df62c EBP=00000001
ECX=f94d1080 DS=0167 ESI=f949a640 FS=12bf
EDX=f94d1200 ES=0167 EDI=f94d0d80 GS=12c6
Byte ved CS:EIP:
00 65 04 70 00 16 00 fe 09 65 04 70 00 65 04 70
Indhold af stakken:
b01d9431 00000000 f94d0d80 83cc2de0 00000000 b022441f f94d0d80 83cc2de0 00000032 83cc2f6c 83cc2de0 83cc2c54 83cc2c54 007df674 baaa9ec4 83cc2de0.....

Aner ikke hvad jeg mangler af drivere, da jeg har som jeg selv mener har gjort,,alt! og themes bliver billedet sort og intet sker efter opstart....

hvad gør jeg og hvor!

håber på hjælp!!

goodfellas..
Avatar billede goodfellas Nybegynder
14. marts 2006 - 15:09 #1
Det har før kunne spille diverse spil på min gammel pc. 500mhz 128 sdram, nu har jeg en større og hurtigere maskine.. 2giga hrtz 1 giga ram og har nvidia gforce 4000 mx 128 ddr ram. opdateret.... samt bios også opdateret!
mvh
goodfellas
Avatar billede gurly Praktikant
14. marts 2006 - 15:14 #2
Har du installeret bundkort drivere ? Hvad er det for et bundkort ?
Avatar billede goodfellas Nybegynder
14. marts 2006 - 23:27 #3
det er et megatrends med sis chipsæt... har nu skiftet kort ud og det køre fint.. men har også installeret chip sæt via sis.com.. men der hæng den i opstart,,for at fjerne udråbstegnet..
Avatar billede goodfellas Nybegynder
14. marts 2006 - 23:29 #4
altså grafikkortet er skiftet... :-)
Avatar billede goodfellas Nybegynder
15. marts 2006 - 02:37 #5
Har taget mit WINFAST A180B GFORCE MX4000 ud og sat ati rage 128 i og så kan jeg godt spille... men med 16mb går det sku sløvt! men ilfg nvidia skulle det ku klare win98 og se udgaven,, men den konflikter så jeg ikke kan starte spil?

mht pci............. ved jeg stadig ikke hvad og hvorledes! har søgt på usb 2,0 driver.. desværre!
Avatar billede gurly Praktikant
15. marts 2006 - 08:27 #6
USB 2.0 driver > Til Hvad ? Hvad har det med grafikkortet at gøre ?
det er ret forvirende/usammenhængende det du skriver !
Men udråbstegnet er væk ?
Og problemet er altså nu kun grafikkortet ?
Jeg har selv lige haft en del problemer med mit nye gforce6600le
det kunne ikke køre sammen med mit gamle motherboard så jeg købte nyt bundkort og så var problemet løst, det var når jeg startede spil den frøs.
men du har stadig de rigtige bundkortdrivere installeret ?
har du prøvet den nyeste driver fra nvida ?
Avatar billede goodfellas Nybegynder
15. marts 2006 - 13:32 #7
okey, fair nok...
har skiftet grafikkortet ud for at se om det fordi win98 SE ikke kan køre med så et " godt kort".. og det hjalp på spilmæssigt problem.. har staig mit bundkort i, og har sat nyt bios i. og det køre på sis drive system... udråbs tegnet i enhedshåndteringen er der stadig,,, og da jeg hentede en driver fra sis.com ned og sat ind frøs den i opstart! og her taler vi om bund-drivere.. " ide-controlere, mv"

Og hvorfor mit gforce grafik kort ikke kan med spil i win98-SE eller rettere omvendt ved jeg ikke. for har sat den nyeste driver ind fra NVIDIA! men det i det hele taget tror jeg bare at win 98 og SE har et problem...
mit bundkort og grafikkort kan i XP... uden nogen form for "udråbstegn" men et sted knækker filmen,, for ilfg Nvidia,, sku mit kort support win98/se...!
Avatar billede gurly Praktikant
15. marts 2006 - 15:12 #8
Har du prøvet en her nvidiadriver til win 98
http://www.nvidia.com/object/win9x_81.98.html
Avatar billede gurly Praktikant
15. marts 2006 - 15:24 #9
PCI universal serial bus > du har et usb tilslutningskort siddende i et pci slot - har jeg ret ? hvad heder det kort mærke/model ?
Avatar billede gurly Praktikant
15. marts 2006 - 15:26 #10
har du været i windows update ?
Avatar billede gurly Praktikant
15. marts 2006 - 15:27 #11
hvad hedder det bundkort lidt mere præsist ?
Avatar billede goodfellas Nybegynder
15. marts 2006 - 22:26 #12
hey!
ja nvidia filen har jeg hentet....

nej har ingen kort i pci slot... kun grafikkort i agp..
bundkortet hedder america megatrends....
www.megatrends.com

har lige nu hentet opdateringer.. men ved på nuværende tidspunkt at grafikkortet ikke kan bruges i spil! og at " pci universal serial bus" ikke er udrettet!

helt præcis ved jeg ikke hvad det gør men kan sige at når jeg tilslutter min mp3 afspiller til brug for filer i et usb stik,, kan den ikke finde driver eller noget.. problemerne havde jeg bare ikke med xp! men igen,, org- version har jeg ikke lige nu...
Avatar billede goodfellas Nybegynder
15. marts 2006 - 23:10 #13
okey..
mit board er et megatrends AMIBIOS K7S5A med sis735 chipsæt...
har lige hentet en win98SE update ned,, og der er intet sket...

har også hentet en "uorg- update " for win98Se også.. men venter med den...

Ved ikke om du kan følge med i hvad problemet er...?
1/ grafikkort Nvidia gforce 4000mx kan ikke bruges i spil som " airport inc" et spil der intet næsten kræves.. skifter jeg grafikkortet kan jeg spille! men det ikke godt!

har hentet nyeste driver som du selv henviser til! og iflg Nvidia skulle den support Win98\SE.....!

kontrol\system\ enhedshåndtering\andre enheder\"!" ud for PCI UNIVERSAL SERIAL BUS.
Og har forsøgt med win updates!!

Det virkede fint med win xp... men mit xp uden min viden var en kopi... så tilbage til win 98.

Køre med 2gb proceser, og har 1gb sd ram!
Avatar billede gurly Praktikant
16. marts 2006 - 07:48 #14
Jeg kan ikke finde dit board på megatrend, er du sikker på det ikke er det her board ?
http://www.amdboard.com/ecsk7s5a.html
hvis det er så kig på siden her under installation og driver
http://www.ocworkbench.com/2002/ecs/k7s5aguide/
Avatar billede gurly Praktikant
16. marts 2006 - 07:55 #15
Avatar billede gurly Praktikant
16. marts 2006 - 08:17 #16
Det er Sku da kun din bios der kommer fra american megatrend c",)
på den her side står noget om at den har tindenser til at glemme bios indstillingerne !  bæmærk at det er for k7s5a PRO udgaven
http://www.dooyoo.co.uk/motherboard/elitegroup-k7s5a-pro/1004455/
Avatar billede gurly Praktikant
16. marts 2006 - 08:31 #17
Du skal installere agp driver (fra sis) inden du installere grafikkortdriver.
Er det den rigtige bios du har opdateret med ? hvilken ?
havde du problemet inden opdatering af bios ? (usb problemet)
Jo jeg kan nu se at  dit board "ecs k7s5a" har usb.
har du været i bis setup og tjekke indstillingerne for usb ?
Avatar billede gurly Praktikant
16. marts 2006 - 08:47 #18
Her er den officielle webside for dit bundkort
http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Downloads/Category_Download.aspx?Categoryid=1&MenuID=35&LanID=0
Her kan du finde bios, agp driver osv, det ser ud til at k7s5a er solgt i flere udgaver 1.1    1.2  pro udgave osv.
Avatar billede gurly Praktikant
16. marts 2006 - 08:57 #19
Nå nu er det vist mig der er uoverskuelig c",) så et resume
Find ud presist hvilken udgave dit bord er fra ESC.com
Hent alle drivere derfra og chekke din bios er den anbefalede, hent eventuelt den bios de anbefaler. Flash evt. anbefalet bios.
Og chek indstillinger i bios.
Afinstaller ALLE gamle drivere.
Slet grafikkort i enhedshåndtering.
Installer drivere fra ESC.
Først derefter installer grafikkortdriver.
Avatar billede goodfellas Nybegynder
16. marts 2006 - 16:47 #20
hey,, sikke en omgang!!

må indrømme at jeg fornyelig har overtaget computeren,, og ser bare det er en megatrends der står i bios og formodet at det var boardet...

men nu er det jo således at ham jeg har købt den af,,, har opdateret den så den kørte i XP udgaven.. og der var der ingen problemer er.. vi hentede diverse updates, inkl grafik drivere. det kun nu hvor jeg er i win98 udgaven at der igen er problemer med mit grafikkort,, og igen vil sige jeg kørte med en asus board og i win98 og total opdateret.. men kortet konfliktet. der kørte jeg bare med meget mindre proceser + RAM.... og tænkte nu hvor jeg køre 10 * hurtigere at ingen problmer vil være.. men..!
men hvis jeg nu hentede diverse drivere og den er sat op i win98.. hvad vil det betyde nu hvor der var kørt xp på før!?
og det er et k7s5a pro board jeg har.... ser lidt på siden du sidst hnviser til....
og.. der mange,,
Avatar billede goodfellas Nybegynder
16. marts 2006 - 16:57 #21
og.. ser at agp hos
http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Downloads/Category_Download.aspx?Categoryid=5&MenuID=39&LanID=0
mht agp driver i boardet.. er for mig uoverskueligt,,,,
der er to produkter at vælge,, og ser ud til at være grafikkort, og ikke driver for agp! eller er jeg d..!
lates updates driver,,, og en masse nr.. aner ikke til hvad. men de fire usb 2,0 porte kørte fint med xp.. og grafikkortet også... så. mon ikke det er win 98 der har et problem? og hvad så.. for har hentet updates til win98 SE!!!
Avatar billede goodfellas Nybegynder
16. marts 2006 - 17:04 #22
"smiler"
du skriver: Installer drivere fra ESC.!

ser på siden,, men mit board er ikke på,, ser lige på sis.com...
Avatar billede goodfellas Nybegynder
16. marts 2006 - 17:08 #23
og.. ved godt du mener chip sæt..
nu køre det rundt for mig,, altså.. esc er drivere for hvad,, SIS.com har chip nr 735 som sidder i.. megatrends er bios, men esc...?
Avatar billede gurly Praktikant
16. marts 2006 - 19:34 #24
Avatar billede gurly Praktikant
16. marts 2006 - 19:40 #25
XP har mange flere "indbyggede" drivere end win98
afinstaller gamle drivere.
installer drivere fra esc.com  (også agp driveren)
(og ja der er også usb driver på siden)
http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Downloads/ProductsDetail_Download.aspx?DetailID=269&DetailName=Driver&DetailDesc=K7S5A%20Pro(5.0)&MenuID=35&LanID=0
først derefter Installer grafikkortdriveren
http://www.nvidia.com/object/win9x_81.98.html
Og nej agp driver er ikke det samme som grafikkortdriver !
Avatar billede gurly Praktikant
16. marts 2006 - 19:44 #26
ESC er producenten af dit bundkort
SiS AGP VxD Driver er en driver for dit bundkort
Avatar billede gurly Praktikant
16. marts 2006 - 19:45 #27
Avatar billede gurly Praktikant
16. marts 2006 - 19:46 #28
Avatar billede goodfellas Nybegynder
17. marts 2006 - 04:57 #29
puha... sikke en omgang...
har måtte tage min backup pc frem da jeg havde et problem som skrevet under sikkerhed/ firewall....
og sidder nu med det samme problem.. selv om jeg har updateret bios, intel bund drivere, og nivida grafik drivere...
et andet bundkort,, gammel, men stabil.. og igen.. win 98...

men. hvordan uninstall jeg de nuværende drivere,, for at opdatere,, en del via kontrol, tilføj/fjern! men bund drivere!!? eks,, Intel...
Avatar billede gurly Praktikant
17. marts 2006 - 11:53 #30
Måske du skulle prøve af formatere harddisk og ny win 98  c",)
> som skrevet under sikkerhed/ firewall  ?
> andet bundkort , Hmmm så kan du jo ikke følge mine råd
Min support til dette spørgsmål stopper her  c",)
Avatar billede goodfellas Nybegynder
17. marts 2006 - 15:51 #31
fair... har sat en anden disk i min hurtige pc.. og installere nu win98 se!
har gemt dine links og vil følge dine råd.. har bare svært ved og fatte at win 98 ikke kan køre med et nvidia kort.. af de hurtige,, klart hvis jeg sætter nye drivere op fra start inkl, chipsæt, men hvis man gik fra xp til win 98 så det hele formateret jo... så det måske kun drivere i bundkort- agp- og chip der skal indsættes!
nå det var mere at tale for sig selv......

svart v og give point... uden svar!
Avatar billede gurly Praktikant
17. marts 2006 - 16:36 #32
ja når du sletter xp og installere 98 så er alle drivere væk.
Som du kan se på ecs.com så er de eneste drivere dit bord behøver
agp driver - lan driver - modem driver - sound driver.
og så til sidst selvfølgelig grafikortdriver fra nvidia.
Det er muligt at win xp indeholder en sis agp driver, og at det derfor har kørt uden at du havde installeret den !
En opdatering af win 98 gør ikke at den får flere drivere !
Selvfølgelig kan win 98 køre et hurtigt nvidiakort.
Det er nok bare fordi du har manglet at installere sis agp driveren.
og har haft installeret andre sis drivere en dem der er anbefalet af esc.
Hvis du følge mibe råd og starter på en frisk og installer de drivere fra ESC (og kun dem) + grafikdriver fra nvidia og vigtigt at det er den udgave jeg har lagt link til, så burde du kunne få det til at virke.
jeg vil ingen point have før du har fået det til at virke. men det kræver så at du følger alle mine råd  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
17. marts 2006 - 16:38 #33
ja og så den usb2 driver fra ESC selvfølgelig, og direct X
Avatar billede gurly Praktikant
17. marts 2006 - 16:44 #34
PS. de sis bundkort drivere du selv har fundet et sted, drop dem, du skal KUN installere drivere der findes på denne side
http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Downloads/ProductsDetail_Download.aspx?DetailID=269&DetailName=Driver&DetailDesc=K7S5A%20Pro(5.0)&MenuID=35&LanID=0
Derefter grafikkortdriver
http://www.nvidia.com/object/win9x_81.98.html
Og så direct x
Så skulle det køre  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
17. marts 2006 - 16:52 #35
Ps jeg kan se at usb2 driveren fra ESC kun er til win 2000/xp
Hvis ikke den virker så prøv den her i stedet, den er til win98
http://www.usb-drivers.com/drivers/190/190572.htm
Avatar billede gurly Praktikant
17. marts 2006 - 16:57 #36
og hvis du stadig får problemer med usb, så kig her, der står meget om usb i win 98
http://www.usbman.com/win98seusbguide.htm
Avatar billede goodfellas Nybegynder
18. marts 2006 - 02:19 #37
jeg takker mange gange for dine råd og tålmodighed....
mht point...

vil prøve igen,, selv om jeg lige har fået den op igen, dog uden at grafikkort køre i 2 spil jeg bruger,, medmindre jeg bruger mit gamle ATI radeon 16mb.. agp!

har lige prøvet med et tnt 2 fra nvidia, 32mb.. updateret driver til den... uden held..

men det du siger er:
formatere, installere win98se som jeg har.
opdatere fra ecs, og nvidia, og de usb link! har prøvet og tage de drivere men det har ikke hjulpet.. men vil prøve igen,, og kun det..

det andet problem som jeg også skrev var " PCI UNIVERSAL SERIAL USB " de driver dertil,, har jeg forsøgt rundt omkring.. for mon ikke det har en forklaring til jeg ikke kan sætte min mp3 usb afspiller i pc!!

jeg vil prøve i løbet af ugen vi går imøde,, og så høre du med 100% fra mig...
Avatar billede gurly Praktikant
18. marts 2006 - 13:56 #38
pci universal seral bus < hjælper usb driveren fra esc ikke på det ?
Avatar billede goodfellas Nybegynder
18. marts 2006 - 15:28 #39
har installeret den,, uden held...
hvad gør den PCI UNIVERSAL SERIAL USB helt pæcis.. for når jeg indsætter min usb mp3, kommer der en frem med flash disk i samme katogori " andre enheder "

men må prøve.. på den måde du beskriver jeg skal,,,,
Avatar billede gurly Praktikant
18. marts 2006 - 15:49 #40
Jeg må indrømme at så meget ved jeg ikke om pc, har du en mus der køre usb ? andre usb enhader tilsluttet ?
prøv at tage et´problem af gangen og så stille dem op i et spørgsmål hver for sig her på eksperten, tror de rigtige eksperter her på siden har mere lyst at hjælpe når tingene et til at overskue c",)
angående grafikkort skiftes de bedst sådan >
afinstaller grafikkortdriver, når den vil genstarte klik nej,
gå i enhedshåndtering og slet grafikkortet, luk derefte pc´en
og skift grafikkortet, start pc windows finder ny hardware, cansel at windows vl søge efter driver. instaler derefter selv grafikkort driver. prøvede du den agp driver fra esc ?  så et sted at den skulle installeres FØR grafikkort driver
Avatar billede goodfellas Nybegynder
18. marts 2006 - 16:03 #41
har ingen usb tilsluttet, udover når jeg lige sætter usb mp3 i..
Du skkriver:
" afinstaller grafikkortdriver, når den vil genstarte klik nej,
gå i enhedshåndtering og slet grafikkortet, luk derefte pc´en
og skift grafikkortet, start pc windows finder ny hardware, cansel at windows vl søge efter driver. instaler derefter selv grafikkort driver. "

Det vil jeg gøre fremover.. nu havde jeg bare de sidste par gange formateret pga felj og andet,,, så mente jeg det gik i sig selv, men som du beskriver det er det vist bedre...

Du skriver:
prøvede du den agp driver fra esc ?  så et sted at den skulle installeres FØR grafikkort driver"
Har nok fuckede i den,, har sat grafik drivere i og da du kom med den tog jeg chancen og updaterede den efter...
Avatar billede goodfellas Nybegynder
18. marts 2006 - 16:05 #42
men vil da pøve og afinstallere alle drivere i grafik, og slukke derefter, og isætte mit kort, igen! og sætte den op manuelt, gå på nettet og updatere agp, installere drivere.. for grafikkort.. og se!!! om det har hjulpet..
Avatar billede gurly Praktikant
18. marts 2006 - 16:09 #43
du skal i enhedshåndtering højreklikke på kortet og fjerne det
Avatar billede goodfellas Nybegynder
20. marts 2006 - 02:53 #44
hejsa--

nå men gjorde som du skrev,,

fjernede kort, agp drivere, nvidia drivere.. og slukkede pc.
tog mit nvidia kort gforce 4 mx4000 i pc

startede den op og cansel all i opstart...

updatede agp fra ecs som du henviste til.. genstartede pc.

istallerede nvidia drivere som anbefalede..

genstartede pc, og i system havde den fundet grafikkortet..

tog mit spil!
airport inc, loadede op, men følgende fejl kom med ulovlig handling!!

" DDHELP forårsagede en ugyldig sidefejl i
modul NVDD32.DLL på adressen 017f:b01d7aae.
Indhold af registrene:
EAX=fa38d740 CS=017f EIP=b01d7aae EFLGS=00010282
EBX=00000032 SS=0187 ESP=0089fca8 EBP=00000000
ECX=fa38e880 DS=0187 ESI=fa357a00 FS=3acf
EDX=00000000 ES=0187 EDI=fa38e880 GS=0000
Byte ved CS:EIP:
ff 52 28 85 c0 74 11 8b 07 8b cf ff 50 28 3b c5
Indhold af stakken:
83b2fe0c fa357a00 0089fd60 00000000 b01d8e8f 0089fcdc b00c9897 83c2e29c baadd7dd ffffffff 83c2e29c 00000001 83b2ff00 00000000 83b2fe0c 01873acf "

det siger mig ikke så meget hvor og hvad der manglede!!

smiler!

har virkelig gjort som du skrev,,,
Avatar billede goodfellas Nybegynder
20. marts 2006 - 02:57 #45
" modul NVDD32.DLL på adressen 017f:b01d7aae."

Er det driveren der svigter eller er det boardet...

Tænkte på om jeg skulle opdatere hele chipsættet sis735,,, og starte forfra som du anbefalede... men igen,, winxp kørte det fint.. og jeg tænker.. win98,, er der så meget konflikt for hvergang man ved lejlighed skal " skifte "til nyt eller nyere kort...
Avatar billede gurly Praktikant
20. marts 2006 - 11:16 #46
dig og dine sis drivere c",)
de eneste sis drivere der høre til det board er vga driver + lan drive + lyd drver
har du afinstallleret de sis drivere du selv har haft installeret ?
Du snakkede om at prøve med en friskinstalleret windows og så KUN esc drivere. prøvede du det ?
Du svarede ikke på > har du en mus der køre usb ? andre usb enhader tilsluttet ?
Det er vist til at få spat af det der var c",)
Hvordan med spillet, supportere det win 98, mange nye programmer køre kun korekt under xp, er det ligedan med spil ?
Avatar billede gurly Praktikant
20. marts 2006 - 11:28 #47
Ved at søge på google kan jeg se at NVDD32.DLL er en del af "nvidia win98" driver.
Hov jeg kan se du havde svaret angående usb

Jeg tænker på om det er fordi du selv har installeret nogle (forkerte) sis drivere, og har du afinstalleret dem ?
der høre ikke andre bundkortdrivere til end dem fra esc
Avatar billede gurly Praktikant
20. marts 2006 - 11:29 #48
Win 98 er noget 8 år gammelt lort  c",)
der er sket meget på de 8 år
Avatar billede gurly Praktikant
20. marts 2006 - 11:37 #49
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65513
nu ved jeg ikke om det er lige det kort her (du har jo intet linklagt)  men det her understøtter da win 98, det er jo ikke noget voldsomt kort, det burde da virke under 98
Avatar billede gurly Praktikant
20. marts 2006 - 11:43 #50
var det mig selv ville jeg prøve at sætte en eller anden gammel harddisk til (Hvis du har en) sætte kortet i, og indstallere ny windows, drivere fra esc , direct x, og nvidia driver.
Avatar billede goodfellas Nybegynder
20. marts 2006 - 15:46 #51
" dig og dine sis drivere c",)"
det kunne være... :-)
jeg har alm mus og keyboard i. kabel mæssigt.. så ingen usb enheder!
spillet support win98, da mit ati kort kan sættes op og spille det uden problemmer! men kun m 16 mb.
"Du snakkede om at prøve med en friskinstalleret windows og så KUN esc drivere. prøvede du det ?"
nej valgte at gøre som du skrev, " angående grafikkort skiftes de bedst sådan >
afinstaller grafikkortdriver, når den vil genstarte klik nej,
gå i enhedshåndtering og slet grafikkortet, luk derefte pc´en
og skift grafikkortet, start pc windows finder ny hardware, cansel at windows vl søge efter driver. instaler derefter selv grafikkort driver. prøvede du den agp driver fra esc ?  så et sted at den skulle installeres FØR grafikkort driver"

og esc drivere er AGP- SOUND- USB..!
Avatar billede goodfellas Nybegynder
20. marts 2006 - 15:56 #52
Du skriver " jeg tænker på om det er fordi du selv har installeret nogle (forkerte) sis drivere, og har du afinstalleret dem ?
der høre ikke andre bundkortdrivere til end dem fra esc"

muligt.. men har fjernet alt fra " tilføj/fjern"
nvidiadrivere- agp drivere- usbdrivere.

men mit kort er fra winfast.com har forsøgt og finde det,, men umuligt.. winfast a180B Gforce mx4000.
LEADTEK STÅR DER OGSÅ PÅ ÆSKEN, OG DER ER KUN DRIVERE!
Avatar billede goodfellas Nybegynder
20. marts 2006 - 16:02 #53
http://www.leadtek.co.uk/
http://www.winfast.com/
og det er iøvrigt ikke det kort fra edbpriser.dk....

"var det mig selv ville jeg prøve at sætte en eller anden gammel harddisk til (Hvis du har en) sætte kortet i, og indstallere ny windows, drivere fra esc , direct x, og nvidia driver."

ja... burde nok.. men gjorde det sidst da min pc krakkede sammen.. men fulgte jo ikke som du skrev...

kender du spillet: airport inc.. fra www.take2.com
det kræver næsten intet. det samme fra themes hospital spil.. men kan godt spille deltaforce2. et skyde spil! med 3d

men isætter jeg ATI RADEON 16MB AGP kortet i.. køre alt godt.
winfast gforce4 mx4000 126ddr ram konflikter den i win98.. men ej i winxp!

møg hamrende skidt at det ikke kan og skal være så p.... besværligt..
Avatar billede goodfellas Nybegynder
20. marts 2006 - 16:30 #54
okey..
helt frisk...

har det board som er på linket: http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Downloads/Category_Download.aspx?Categoryid=1&MenuID=35&LanID=0
og med det fik sat winxp op, og det kørte fint uden nogle probs..
winxp viste sig at være et krak version og omformaterede min hdd. installerede win98SE. og kan ikke bruge mit winfast A180B. gforce4 mx4000 " leadtek".
desuden poper den op i "kontrol-system-Andre enheder- "!PCI UNIVERSAL-SERIAL USB" og hvad gør den og hvordan retter man op i det.

Har gjort som fplge af råd" afinstallere grafokkort fra kontrol-system- afinstallere diverse drivere.
lukke pc- tag kortet i igen. start- annulere alt fra start. installere drivere fra:
http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Downloads/Category_Download.aspx?Categoryid=1&MenuID=35&LanID=0
og
http://www.nvidia.com/object/win9x_81.98.html.

kan stadig ikke bruge kortet som jeg kunne i winxp.. felj i opstart af airport og den fryser i opstart af themes hospital.
har omformaterede hele syst to gange dog her til sidst, for mener det ikke kan være rigigt at det skal der til, plug and play? system...
men en drivere fra winfast??? mod nvidia!??
følgende fejl opstaår i start af airport!
" modul NVDD32.DLL på adressen 017f:b01d7aae."
og den fryser i opstart af themes hospital!
Avatar billede goodfellas Nybegynder
20. marts 2006 - 16:40 #55
her er linket til mit grafikkort!!

http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=154164
og her er drivere siden...
http://www.leadtek.com.tw/eng/3d_graphic/download.asp?downlineid=10&pronameid=22&lineid=1&act=3

men der er en bios drivere også.. er det mon til kortet..
og hvad betyder 2k ud fra OS ststem.. for der øverste er den rette iflg kortet...
men bag på æsken kan den med win98...
Avatar billede goodfellas Nybegynder
20. marts 2006 - 16:44 #56
har nu hentet hentet en driver fra siden bios. der den refere til errors.. samt win9x drivere...
ventet med og installere dem.. for nu ved jeg ikke hvordan jeg skal sætte det op, der tænker på række følgen... samt alt det andet jeg nu har installeret... ESC AGP DRIVERE, NVIDIA DRIVER,
Avatar billede goodfellas Nybegynder
20. marts 2006 - 16:47 #57
Avatar billede goodfellas Nybegynder
20. marts 2006 - 16:49 #58
SORRY ALT DET ROD MED ET SK... KORT!
Avatar billede goodfellas Nybegynder
20. marts 2006 - 18:05 #59
har fjernet kort- drivere og startede pc op. installerede winfast driveren, og sat det op.
genstartede i dos. opdateret winfast bios...
og nye fejl melder.. gider ikke mere, for det kan sku ikke være rigtigt at et skide kort af det her volder de problemer...
Avatar billede goodfellas Nybegynder
25. januar 2007 - 00:00 #60
Hey...
længe siden....
men kan du ikke svare.. så får du dine point....
Avatar billede goodfellas Nybegynder
26. januar 2007 - 22:17 #61
ok...
Avatar billede goodfellas Nybegynder
19. november 2007 - 20:27 #62
Gurly, du fortjener disse point, har ventet på svar, men lukker den nu. Men er villige til at åbne og acceptere et ?, og lukke...