Avatar billede martin181 Nybegynder
13. marts 2006 - 09:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Driver til Lasat 56000v

Hejsa,

jeg har lovet min mormor at hjælpe hende med at flytte hendes internet over på en anden maskine (jeg er bare så flink...)

Hun har et modem, som hun selv påstår hedder:
Lasat 56000v og flg. står også på det:

CE 0170

Model 1LS

Jeg har svært ved at finde en driver til brug på hendes "nye" maskine - et vidunder, der kører Windows98 SE...

Er der nogen af jer, der kan hjælpe mig med det?
Avatar billede kick Nybegynder
13. marts 2006 - 09:44 #1
http://www.eicon.com/support/helpweb/lasat/product.asp?p=WSGV

På samme side finder Du flere hjælpfiler og manualer.
Avatar billede jannikmunk Nybegynder
13. marts 2006 - 09:45 #2
Windows 2000 leveres med drivere til de fleste LASAT modem, det tror jeg også 98 har.

LASAT Configuration Manager virker på Windows 2000 - men sammenlignet med Windows 95/98 og NT4.0 er der en smule forskel. Når man under Indstillinger -> Protokoller ændrer protokol, skriver Configuration Manageren til Windows Registry.

Da Registry arbejder på en anden måde i Windows 2000 er man nødt til at
genstarte maskinen, før ændringerne træder i kraft.

På denne adresse kan du downloade en driver, hvis du ikke kan finde den i Windows installationsprogrammet:
http://www.eicon.com/support/helpweb/lasat/product.asp?p=saf
Avatar billede jannikmunk Nybegynder
13. marts 2006 - 09:49 #3
Du kan også anvende standard 56000 driveren under windows. Det gjorde jeg den gang jeg brugte Lasat modems.
Avatar billede martin181 Nybegynder
13. marts 2006 - 12:07 #4
jeg får først testet det i weekenden, men jeg skal nok melde tilbage og fortælle om det virker eller ej...
Avatar billede martin181 Nybegynder
20. marts 2006 - 13:51 #5
Det virkede, så hermed får du point :-)
Avatar billede jannikmunk Nybegynder
20. marts 2006 - 13:58 #6
Hej Martin, Mange tak. Venlig hilsen Jannik