Avatar billede chester Nybegynder
08. marts 2006 - 15:47 Der er 21 kommentarer

Fejlen var: "Ingen DNS-servere konfigureret til det lokale system

Hej jeg er rimelig newb inden for server setup, men har alliegvel kastet mig ud i at sætte en Win 2003 SBS op...
Jeg har oprettet et domain der hedder Factor3, og jeg har endda tilføjet 3 computere til domainet. Ingen problemer der.
MEN, når jeg skal til at tilføje den 4. computere, så får jeg følgende fejl:

"Domænenavnet factor3 er muligvis et NetBIOS-domænenavn.  Hvis dette er tilfældet, skal du kontrollere, at domænenavnet er korrekt registreret i WINS.

Hvis du er sikker på, at navnet ikke er et NetBIOS-domænenavn, kan følgende oplysninger hjælpe dig med fejlfinding af DNS-konfigurationen.

Der opstod en fejl, da DNS blev forespurgt SRV-ressourceposten, der bruges til at finde en domænecontroller til domænet factor3.

Fejlen var: "Ingen DNS-servere konfigureret til det lokale system."
(fejlkode 0x0000267C DNS_ERROR_NO_DNS_SERVERS)

Forespørgslen var til SRV-posten for _ldap._tcp.dc._msdcs.factor3

Klik på Hjælp for at få yderligere oplysninger."

Det jeg ikke forstår er at jeg lkan tilføje 3 computere uden problemer, men den 4. vil ikke. Er der nogen der har været ude for et lignende problem? Hjælp!
/chester
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
08. marts 2006 - 16:20 #1
Har du husket at sætte en fast IP på din server ?

Er din DHCP service startet og ikke DHCP fra din router/firewall så skal de stoppes.
Avatar billede chester Nybegynder
08. marts 2006 - 21:10 #2
Ja min IP er fast, men det er min router der styrer DHCP, da der er brugere der ikke er medlem af domænet. har også sat serverens egen ip til primær DNS
undskyld det sene svar, men har været uden net i et par timer.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
08. marts 2006 - 21:26 #3
En domæne controller skal styre DHCP og ikke dine router.
Ændre det og så skal du se
Avatar billede chester Nybegynder
08. marts 2006 - 21:38 #4
Det pudsige i den sammenhæng er jo så at jeg har logget 3 computere på domænet før jeg fik problemer med den her laptop. Hvilket ikke rigtig giver nogen mening...
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
08. marts 2006 - 21:56 #5
Ja det er lidt sjovt, men prøv det jeg forslog.
Avatar billede chester Nybegynder
08. marts 2006 - 22:04 #6
Jeg har bare så det problem at der er enkelte brugere der anvender den trådløse router, som ikke skal være på domænet, men dog stadig have adgang til internettet. Hvis jeg nu sætter DC som DHCP, så får de andre jo ikke en ip? Eller hvad?
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
08. marts 2006 - 22:06 #7
Yep de gør den.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
08. marts 2006 - 22:08 #8
Selv om du ikke er på domæne kan du trække en IP og vil få den automatisk på domænet.

Det enest der kan hindre dette er en policy men går ikke ud fra du har dette da det er meget langhåret :)
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
08. marts 2006 - 22:09 #9
DC skal altid styre DHCP på et domæne eller vil AD ikke fungere og ej heller DNS.
Avatar billede serverservice Praktikant
13. marts 2006 - 22:48 #10
...tilføjer du skal sørge for at dine clienter får dns adressen fra dhcp - det er gerne her problemet ligger for newbies - ellers er den ufatteligt længe om at finde serveren , nogle gange slet ikke.
dhcp:Du går i scope options - under dns server vælger du ip på din domain controller. alternativt kan du skrive dns adressen i ip setuppet.
Wins er anvendelige ved doamins med downlevel pcér - Nt og w95, men det har du vel ikke?
Avatar billede serverservice Praktikant
13. marts 2006 - 22:51 #11
forøvrigt kan du faktisk godt beholde router på samme netværk som de andre og anvende den som gateway , men ikke dns - det kommer ikke til at virke. Det er muligt at det nemmeste for dig er som johnymadsen foreslår - at køre konsekvent - pc- server - router - internet
Avatar billede chester Nybegynder
14. marts 2006 - 17:58 #12
Hej tak for hjælpen, jeg er ikke på job igen før torsdag så jeg får ikke kigget på det før:D
Så skal jeg nok lige vende tilbage:D
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
14. marts 2006 - 17:58 #13
Helt Ok :)
Avatar billede chester Nybegynder
16. marts 2006 - 10:22 #14
Lige et ekstra spørgsmål, hvis jeg nu sætte DC til DHCP, skal jeg så slette alle brugere  før de virker i det nye set-up?
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
16. marts 2006 - 12:14 #15
Nej det skal du ikke .)
Avatar billede chester Nybegynder
16. marts 2006 - 19:41 #16
Lige et spørgsmål mere, Kan det passe at jeg ikke kan starte min DHCP før jeg får deaktiveret min DHCP i routeren? For lige starter og stopper den bare når jeg gaår in i Services og starter den...
Kan umiddelbart ikke finde ud af at slå DHCP funktionen fra i min Router, det er en Cisco 877W...

/chester
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
16. marts 2006 - 19:47 #17
Yep korrekt :)
Avatar billede chester Nybegynder
16. marts 2006 - 19:54 #18
Du skulle vel ikke ved et stort tilfælde vide hvordan man slår det fra på en cisco router?
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
16. marts 2006 - 19:55 #19
Hvilke Cisco router har du ?
Avatar billede chester Nybegynder
16. marts 2006 - 20:45 #20
en cisco 877w, sådan en integrated fætter
Avatar billede chester Nybegynder
23. marts 2006 - 18:58 #21
Hej igen,
det tog noget tid før jeg fandt ud af slå DHCP fra i routeren, men nu er den slået fraog server tager sig af alt DHCP og DNS.
MEN jeg får samme fejl..
Nogen gode ideeer?