Avatar billede rich_aa Nybegynder
07. marts 2006 - 13:38 Der er 7 kommentarer

Vend skærmbillede på bærbar PC

Hvordan kan det lade sig gøre at vende skærmbilledet på min HP Compac nc6000 bærbare pc. Jeg vil godt hænge den ned fra loftet så det er muligt at se dvd i bilen. Jeg har set at man kan få en virus der gør det, men det er vist ikke en særlig god løsning.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. marts 2006 - 13:49 #1
Dit grafikkort skulle være et ATI Radeon Mobility 9600

Hvis ikke du allerede har den feature i driveren til skærmen, kan denne side måske hjælpe:
http://www.deltadevelopment.de/users/christoph/ati-rotate/
Avatar billede nva Praktikant
07. marts 2006 - 13:52 #2
Måske kan du gøre det med Cntrl+Alt+piletast
Avatar billede darrich Novice
07. marts 2006 - 14:14 #3
Hvis du anvender windows XP kan du gøre det sådan:

Default Screen Rotation Keystrokes
CTRL-ALT-Up Arrow - 0 degrees rotation (Normal landscape mode)
CTRL-ALT-Left Arrow - Rotate 90 degrees left (Portrait mode)
CTRL-ALT-Right Arrow - Rotate 90 degrees right
CTRL-ALT-Down Arrow - Rotate 180 degrees
Avatar billede rich_aa Nybegynder
07. marts 2006 - 14:28 #4
Det virker desværre ikke. Kan funktionen være låst af en evt. systemadministrator?.
Avatar billede nva Praktikant
07. marts 2006 - 14:29 #5
darrich -> den var billig ;)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. marts 2006 - 14:31 #6
Prøv at se om det link jeg lagde tidligere kan hjælpe. Det omtaler netop at den feature er disablet i visse driverversioner.
Avatar billede nva Praktikant
07. marts 2006 - 14:34 #7
Dette skulle vist kunne gøre det http://ie2.portrait.com/support/generalfaqs.htm