Avatar billede spif2001 Nybegynder
07. marts 2006 - 09:58 Der er 1 løsning

ODBC - hvordan får jeg den til at virke?

Hej

Da jeg er total database novice, har jeg problemer med en DB.

Jeg har en MSSQL Sever 2005 DB (en .mdf fil) og vil gerne oprette en datakilde i ODBC-datakildeadministratoren. Men når jeg vælger "tilføj" og kommer ind i "Opret ny datakilde" formen, er der ikke en decideret SQL Server 2005 driver.

Er det fordi jeg mangler at installere en ODBC driver til 2005, eller er det meningen man skal bruge "SQL Server" driveren?

Hvis det er en manglende driver, hvor finder jeg så en ODBC driver specielt til MSSQL Server 2005? Har ledt overalt syntes jeg.

Hvis jeg bruger "SQL Server" driveren får jeg følgende fejl:

[Fejlbeskrivelse]
Det lykkedes ikke at oprette forbindelse:
SQLState: "01000"
SQL Server-fejl: 2
Det lykkedes ikke at oprette forbindelse:
SQLState: "08001"
SQL Server-fejl: 17
[/Fejlbeskrivelse]

Hjælp!
Avatar billede spif2001 Nybegynder
08. marts 2006 - 10:22 #1
Man skal bruge "SQL Server" driveren.

Jeg  installerede en ny MSSql Server og vupti, så virkede det.

Ved ikke hvorfor den fejlede første gang. Muligvis fordi det var en EXPRESS version, og den der virker nu er en Professional version.