Avatar billede plerik Nybegynder
01. marts 2006 - 22:03 Der er 4 kommentarer

Forskellige trådløse signaloplysninger på min Laptop.

Hej jeg har en ASUS A6Q42VUP laptom og en Linksys wrt54g router der er opsat som wireless switch plus Cybercity 2.5Gb forbindelse. - Jeg undre mig over følgende: - Når min pc booter op og trådløs netværk er fundet, så banker den ind med fuldt eller næsten fuldt signal på forbindelses iconet på proceslinien, men når alle programmer er indlæst dropper signalet til god eller udmærket med kun 2 eller 3 streger, men dog så godt som altid med 54Mbps forbindelse. Dette signal ændre sig ikke selv om jeg går ind i stuen, eller holder pc'en hen over den trådløse switch. Går jeg ind i "Status for trådløs netværksforbindelse" så står mit netværk her med 5 fine streger på signalstyrken og 54.0Mbps i hastighed, men iconet for trådløs netværk på proceslinien viser stadig væk kun "God / Udmærket" og 2 til 3 streger. Hvorfor denne forskel? - Er det en eller anden powersaving feature der kan aktiveres/deaktiveres, eller hvad kan grunden være? - Hvis jeg slår broadcast til i Linksyssen og lader pc'en opdatere tilgængelige netværk, finder den med samme mit igen med 5 fine streger, men stadig kun 2 til 3 på iconet.
Den trådløse forbindelse er ellers stabil nok og jeg har endnu ikke mistet forbindelsen, dog kan den en sjælden gang droppe til ca. 46Mbps i et kort øjeblik.
Håber en eller anden har de vise sten.
Avatar billede zoq Nybegynder
01. marts 2006 - 23:01 #1
Har du forsøgt at skifte channel i din Linksys ? Bare et løst gæt ?
Hvorfor vil du have signalet op på udmærket hvis det fungerer?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. marts 2006 - 05:46 #2
scan for nabo netværk med www.stumbler.dk og vælg en kanal der ligger så langt fra eventuelle nabo netværk som muligt
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. marts 2006 - 05:46 #3
sorry, bad link: www.stumbler.net
Avatar billede plerik Nybegynder
02. marts 2006 - 16:07 #4
Hej tak for Jeres svar, vil prøve det med at scanne nabo netværk.
Til zog så er dette ikke så meget for at få forstærket signalet, men mere fordi det undre mig, at jeg får forskellige oplysninger om netværk forbindelsens kvalitet, der burde da (efter min mening) være det samme antal streger på netværks iconet på proceslinen som når jeg ser i "Status for trådløs netværksforbindelse".