Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2006 - 14:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

php på iis

Hejsa

Kan det på nogen måde lade sig gøre at køre php script på en iis-server?

- Altså jeg mener, findes der plugins (mere eller mindre officielle) som man kan installere ovenpå sin iis og så køre php-scripts?

- Og i så fald, er der nogen der kender noget?

Eller kan det overhovedet ikke på nogen måde lade sig gøre at køre php på en iis på en Windows Server 2003?

Jeg har i øvrigt set at nogle webhoteller tilbyder både php og asp i et windowsmiljø... så de må da have gjort det på én eller anden måde...

\Dan
Avatar billede dinkie Nybegynder
01. marts 2006 - 14:40 #1
Avatar billede dinkie Nybegynder
01. marts 2006 - 14:41 #2
Link direkte til info hos php.net http://php.net/install.windows
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2006 - 15:39 #3
OK mange tak... men det virker ikke umiddelbart...

tjek: http://83.72.1.38/php/runcms/runcms13a5/_install/index.php

der bliver ikke afviklet noget php-script, skønt det er i filen...

Jeg vil forsøge at installere runcms...

Hvad gør jeg galt? For jeg har installeret den php-ting som du henviser til på php.net...

\Dan
Avatar billede bgo Nybegynder
03. marts 2006 - 09:59 #4
Det kan være at du har installeret det som CGI. Det har jeg erfaring for ikke rigtig vil virker. Hvis du istedet installerer ISAPI-driveren, så vil det sansynligvis virke
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2006 - 10:33 #5
OK...

Det er som CGI jeg har installeret det kan jeg se...

Men jeg er ikke helt sikker på at jeg mener hvilken fil du så mener jeg skal downloade på: http://dk2.php.net/downloads.php

- Eller det er måske slet ikke der den ISAPI-ting den er? Og sidst men ikke mindst, hvad er forskellen på de to ting?

\Dan
Avatar billede janbb Juniormester
13. marts 2006 - 03:12 #6
En af zip-filerne - er hvad jeg gjorde.Nok bedst med den nyeste vers. ?.Kør installationsprogrammet.Og gå ind i din IIS adm. og tilføj PHP til listen af programscript du ønsker din IIS skal kunne afvikle - Helt ukompliceret.
Ingen mystik hvad jeg kender til - selvom det godtnok ikke er servere jeg har installeret på.
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2006 - 01:26 #7
Jeg lukker spørgsmålet!

- jeg fik det aldrig til at fungere... i hvert fald ikke med de downloads som er på php.net...
- Jeg fik i stedet "glæden" af at geninstallere operativ-system på min server...

Så jeg kan ikke anbefale nogen at forsøge...

\Dan