Avatar billede plovski Novice
01. marts 2006 - 12:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

cron jobs

Hejsa. Jeg har webhotel hos skandihost.dk. Et af deres features består i den automatiske opsætning af et kalenderprogram, webcalendar. Blandt dette programs funktioner er muligheden for at udsende reminders om kommende aftaler. Dette gøres ved opsætning af et såkaldt "cron job", der kører php filen send_reminders.php. Skandihost's automatiske installation af webcalendar opretter selv et cron job, men det virker efter alt at dømme ikke. I alt fald får jeg følgende fejlmeddelelse sendende (og med den indstillede sekvens, så det er ikke tidsangivelsen, den er gal med):

read_config_store open failure on /var/net-snmp/snmpapp.conf

cron jobbet, som installationsprogrammet sætter op ser sådan her ud:

cd '/home/spielver/public_html/kalender/tools/' ; php -q 'send_reminders.php' > /dev/null ;

Skandihosts support foreslår ting, som heller ikke virker, men også at jeg spørger her. Er der nogen her, der har forslag om ting, man kan forsøge sig med. Mange Hilsner, plovfure
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. marts 2006 - 13:19 #1
Hvad sker der hvis du udfører send_reminders.php direkte i en browser?
Avatar billede plovski Novice
01. marts 2006 - 13:51 #2
Hej. Hvis jeg kører send_reminders.php, så får jeg følgende output:

"WebCalendar Error
Could not find settings.php file.
Please copy settings.php.orig to settings.php and modify for your site."

Nu fik jeg lige en idé, og den ser ud til at virke. Jeg har kopieret filen settings.php, der ellers har resideret i /kalender/includes til kalender/tools. Og det ser ud til at virke. Så er spørgsmålet om jeg kan få cron jobbet til at virke. Tak for dit hint, Erik. 100 point til dig. Skriv lige et svar,  så du kan få dem. plovski
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. marts 2006 - 14:18 #3
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede plovski Novice
01. marts 2006 - 15:33 #4
Mange tak alligevel!