Avatar billede sunjihai Nybegynder
26. februar 2006 - 12:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Computeren går død?

Jeg har et problem med min computer som går på at tit går død midt ude i windows når jeg fx sidder og høre musik. Musikken går i stå og skærmbilledet fryser bare og den kommer ikke med fejlmeldinger når jeg starter den op igen. Nogen der har et forslag til hvad problemt kunne være?
Avatar billede haverslev Novice
26. februar 2006 - 12:57 #1
Det kan være et varmeproblem.
Prøv at tage siden af dit kabinet og se om ikke der er masser af "fnullermænd"
Du kan prøve at rense div. blæsere med en vatpin og derefter Forsigtigt bruge en støvsuger - Uden at ramme noget af de vitale dele
Avatar billede sunjihai Nybegynder
26. februar 2006 - 13:01 #2
ok, tak for det, men den ene side af kabinettet har faktisk været pillet fra siden nytår da problemet opstod. Har dog ikke renset "fnullermænd", men kunne det også godt være en systemfejl? Faldt over et program "Errorsafe" som påstod at det fandt over 3000 systemfejl, men de kunne ikke repereres da man skulle købe programmet først?
Avatar billede haverslev Novice
26. februar 2006 - 13:05 #3
Hvis det er XP du kører med, så prøv dette:
Rep. af ødelagte og fejlbehæftede systemfiler samt en erstatning eller rep. af dem:
Klik på START, Klik på KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk mellemrum efter sfc)
Du skal have din XP-skive i Drevet.
Avatar billede sunjihai Nybegynder
26. februar 2006 - 13:10 #4
Ok. Men risikerer jeg at miste værdifulde filer ved at gøre det? Og tak for din hjælp.
Avatar billede haverslev Novice
26. februar 2006 - 13:14 #5
Nej der sker IKKE noget ved at køre SFC
Avatar billede sunjihai Nybegynder
26. februar 2006 - 17:22 #6
Min XP-cd er en opgraderings-cd. Altså den benyttes til at opgradere windows 98 til XP sådan som jeg forstod på det. Kan den stadig bruges når man vil benytte sig af den scan som du foreslog?
Avatar billede haverslev Novice
26. februar 2006 - 19:13 #7
Jeg er næsten sikke på, at den kan bruges - der sker ihvertfald ikke noget ved at prøve.  Mener at en "opgraderins cd" er en normal xp cd, hvor du blot skal bekræfte at du har en lovlig win.98 at opgradere fra
Avatar billede haverslev Novice
26. februar 2006 - 19:16 #8
Men en hel anden ting, det kunne jo være dine ram der fejler
prøv evt. at teste dem :http://www.memtest86.com/
Avatar billede sunjihai Nybegynder
27. februar 2006 - 14:47 #9
Skal man downloade et program for at teste rammene derinde på siden eller? Og nu har jeg fået gennemført scanningen tror jeg, det er bare meningen at den blå stribe skal køre helt igennem boksen og så skulle scanningen være foretaget ik'?
Avatar billede haverslev Novice
27. februar 2006 - 20:17 #10
Jo du skal downloade: Memtest86 3.2 Release

Hvis du har 2 stk. Ramblokke, så kan du prøve at køre med 1 stk. i af gangen, dvs. du tager 1 blok ud og kører med den i et stykke tid, hvis ingen fejl, så bytter du rundt og kører med den anden ramblok.
Avatar billede haverslev Novice
11. april 2006 - 19:14 #11
Avatar billede sunjihai Nybegynder
15. april 2006 - 18:51 #12
ja det kan det godt. Tak for hjælpen.