Avatar billede cdull Nybegynder
23. februar 2006 - 23:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oprette database i Firebird

Jeg har nu rodet lidt med Firebird databasen og er fint connected til det tilhørende eksempel.
Spørgsmålet er så hvordan jeg får lavet min egen database.
Der er create database "navn"; til det, men jeg kan ikke komme længere.

Håber nogen kan hjælpe en lille mand i nød :)

På Forhånd Mange Tak.
Avatar billede pellelil Nybegynder
25. februar 2006 - 09:26 #1
Personligt anvender jeg EMS's product der hedder: "SQL Manager for InterBase/Firebird". Jeg har "købe-versionen", men der findes også en gratis/"neddroslet" version: http://www.sqlmanager.net/en/products/ibfb/manager

Der findes også et lignende produkt, som sikkert i sidste ende har flere bruger end ovenstående og det er produktet "IB Expert" (denne findes ligeledes også både i en købe- og gratis-version): http://www.ibexpert.com/
Avatar billede cdull Nybegynder
26. februar 2006 - 00:57 #2
Perfekt. Det var lige det jeg skulle bruge.

Kan varmt anbefale at bruge SQL Manager, det kan det det lige skal selv i lite versionen. Nu ved jeg ikke hvordan det er med de avancerede funktioner og om man skal bruge det kommercielt, men i så fald må man bare betale de 400-500$ det nu koster.
Avatar billede pellelil Nybegynder
27. februar 2006 - 06:41 #3
Prisen på de $475 er for den fulde "bundled" version, hvor du også får en rækkke yderligere (standalon) værktøjer med, ellers kan den erhverves for $275.

Med hensyn til de yderligere værktøjer så kan jeg varmt anbefale den der hedder "DB Compare". Jeg laver al' min udviklings-severer, og når jeg således skal sætte de nye tiltag i drift skal jeg have udført (evt.) ændringer på vores test-server. I stedet for at jeg skal holde styr på hvilke ændringer jeg har lavet, så kører jeg blot "DB Compare" som således sammenligner de 2 databaser (på henholdsvis udviklings- og drift- serveren), og den generere herfter de SQL-statements der skal køres på den ene database for at få den til at være magen til (opbygningen) af den anden database.