Avatar billede larsbo Nybegynder
23. februar 2006 - 22:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

God faglitteratur

Hej eksperter
Jeg er iforvejen en rimelig erfaren programmør og grafikker som gerne vil i en mere visuel retning - jeg vil gerne lære flash!

Jeg kan godt lide papir-bøger og ønsker at høre jeres mening om to bøger jeg har fået anbefalet: Jeg vil helst undgå bøger der starter fra "basis" - jeg vil hellere have nogen der detaljeret forklarer alle aspekter og muligheder i et sagligt fagsprog..

Nå her var de bøger jeg har fået anbefalet..

Macromedia Flash 8 Bible:
http://www.amazon.com/gp/product/0471746762/sr=8-5/qid=1140619520/ref=pd_bbs_5/102-3484547-5815321?%5Fencoding=UTF8

Macromedia Flash Profressional 8 Unleashed:
http://www.amazon.com/gp/product/0672327619/sr=8-6/qid=1140619520/ref=pd_bbs_6/102-3484547-5815321?%5Fencoding=UTF85

Håber i kan give lidt input!
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. februar 2006 - 22:25 #1
Har selv flash biblen i en ældre udgave og har været glad for den, kender ikke den anden. Jeg brugte biblen da jeg i sin tid snuste til flash og fant den udemærket at lære efter. Når du er færdig kan nettet overtage forstået poå den måde at der faktisk er gode ressourcer der ude og du kan kopiere andres arbejde og dermed lære af det (selvfølgelig ikke kopiere i brugsmæssig/kommercielt øjemed, kun som egen træning)
Avatar billede barklund Nybegynder
24. februar 2006 - 08:52 #2
Hvad du virkelig har brug for, er en god bog om OOP i ActionScript - her kan jeg absolut rekommandere Essential ActionScript 2.0 [1] eller Object-oriented ActionScript for Flash 8[2].

OOP er den "sande" vej frem i moderne Flash, og derfor helt klart det, du bør lede efter. En bog, der "blot" indeholder en manual og nogle små eksempler, kan du ikke bruge til meget i længden :)

[1] http://moock.org/eas2/
[2] http://www.friendsofed.com/book.html?isbn=1590596196

--
Morten Barklund
Avatar billede larsbo Nybegynder
24. februar 2006 - 10:55 #3
ok, jeg vidste ikke engang at action script var OO, men det er da ret fedt :) Da jeg har 0% erfaring i bare at lave flash grafik, så var det måske rart at få det lidt på plads inden jeg går i dybden med action acript, selvom det nok er koden der tiltrækker mig mest :) O'Reilly plejer at udgive gode bøger, så kunne jo købe den der essential bog, men så har jeg ikke lyst til at give for meget for de andre. Er der en god intro bog, som beskæftiger sig med programmet og ikke så meget med programmeringen, som jeg kan bruge til at supplere

bufferzone > hvor meget programmering er det i biblen?

tak for hjælpen drenge
Avatar billede larsbo Nybegynder
26. februar 2006 - 21:43 #4
hey gutter
smider I ikke lige et svar så I kan få lidt point?
Avatar billede barklund Nybegynder
27. februar 2006 - 09:24 #5
Altid :)
Avatar billede larsbo Nybegynder
27. februar 2006 - 12:36 #6
dig bufferzone?
Avatar billede larsbo Nybegynder
01. marts 2006 - 23:11 #7
nå så fik du dem bare barklund
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. marts 2006 - 23:47 #8
helt fair, den bette kommentar jeg lagde kan vist ikke trække meget på skalaen, jeg afstår gerne.

Biblen er ikke ret programmeringstung, det handler mest om almindelig grafisk flash arbejde. Jeg nåede ikke selv at kikke på action scripting og den slags
Avatar billede barklund Nybegynder
02. marts 2006 - 10:19 #9
Tark for points anyways :)