Avatar billede vareb Nybegynder
22. februar 2006 - 18:51 Der er 7 kommentarer

Knapper i dreamweaver

Hej

Jeg har lige fået programmet dreamweaver så jeg har slet ikke forstand på det. Jeg er ved at sætte nogen knapper ind som billede men de står med godt afstand til hinanden lodret. Hvordan ændre man afstanden? og kender i nogen gode tips så send det med tak.
Avatar billede t-hviid Nybegynder
22. februar 2006 - 22:30 #1
Du kan bruge tabeller til at styre det med. Husk at bruge pixels i afstand og ikke %.
Avatar billede vareb Nybegynder
23. februar 2006 - 08:56 #2
Jamen hvordan?? jeg er helt ny i dette program så hvis vi fortæller noget så fortæl venligst trin for trin tak:)
Avatar billede t-hviid Nybegynder
23. februar 2006 - 12:51 #3
Insert>Table Dialog boks kommer frem Her skriver du hvor mange rows og colums du skal have. Sæt breden i pixels på tabellen. Insert
Når du står i de foskellige felter på tabellen kan du i properties (er i bunden hvis ikke vælg den i view) Kan du sætte breden og højden på hver enkel celle i I align kan du sætte left, center, right og i under align om det skal være top, midt, bund. Ved at højre klikke når du står i felterne kan i menuen vælge table. Her kan du indsætte flere rows og colums og splitte celler mm. Håber det giver dig noget at gå videre med :-)
Avatar billede vareb Nybegynder
27. februar 2006 - 21:45 #4
Nogen der har nogen gode tips til en god start med dreamweaver?
Avatar billede jensjakobsen Nybegynder
28. februar 2006 - 12:30 #5
rtfm!
Avatar billede t-hviid Nybegynder
28. februar 2006 - 21:49 #6
Bibliotekerne har en par bøger om dreamweaver, kan desværre ikke huske hvad de hedder. Ellers er det bare at springe ud i det :-)
Avatar billede OWB Novice
02. marts 2006 - 16:09 #7
Jeg har haft meget glæde af denne bog: http://www.libris.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-578-1

Der ud over er der et foretagende der hedder Lynda, som laver nogle efter min mening rigtig gode undervisnings CD-ROM'er. Jeg kan anbefale denne her: http://movielibrary.lynda.com/html/modPage.asp?ID=86  CD'erne er ganske vist ret dyre :-(