Avatar billede koden Novice
22. februar 2006 - 17:19 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Færre ADSL apparater ønskes

Jeg har fra TDC tlf stikket:

En splitter (bruger ikke strøm).
Et speadstream (modem) som bruger 220 volt
En router som også bruger 220 volt

derudover har jeg en trådløs linksys WRT54G router (bruges som access point)som også bruger 220 volt.

Jeg bor i lejlighed og pladsen er trang.
Kan man ikke få et apparat som har både splitter,modem,router og AP i et og som man kan bruge på sin TDC linje????
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
22. februar 2006 - 18:07 #1
Der findes apparater, som har det hele indbygget. F. eks. denne her:

http://zyxel.dk/Produkter.32+B6JnR4X1p5WEVMcHJvZHVjdHNfcGkxW3Nob3dVaWRdPTcxJmNIYXNoPTc1NmU4YjAwNDE_.0.html

Tag et kig forbi din nærmeste computerforhandler og spørg efter en ADSL-router med indbygget switch (eller hub) og WIFI.

Om TDC tillader at du skifter udstyr, skal jeg dog ikke gøre mig klog på.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2006 - 18:12 #2
din linksys wrt54g kan du koble direkte ind i speedstreem modemmet.

routeren skal være sat op til dhcp (linksyssen)

>>Om TDC tillader at du skifter udstyr, skal jeg dog ikke gøre mig klog på.

Dette skal du ikke tænke på ,vi har selv tdc adsl 2mb og kører med linksys wtr54g og de gange teknikkeren har været ude og lave noget på linien har de intet sagt .
Avatar billede koden Novice
22. februar 2006 - 18:26 #3
Men modem (speedstream) er så ikke med og heller ikke splitter ?
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2006 - 19:43 #4
Du skriver :

Jeg har fra TDC tlf stikket:

En splitter (bruger ikke strøm).

>>denne enhed hedder skille filter deler signalet til tlf og adsl signal

Et speadstream (modem) som bruger 220 volt

>>denne boks er koblet direkte på skille filteret ,ibunden af denne boks er der en port der hedder ethernet denne skal sættes i wan porten på sin linksys wtr54g

En router som også bruger 220 volt

>>tdc´s standard router

derudover har jeg en trådløs linksys WRT54G router (bruges som access point)som også bruger 220 volt.
Avatar billede koden Novice
23. februar 2006 - 08:22 #5
jetdirect> alt det der ved jeg jo godt :-))
jeg ville bare gerne af med alle disse bokse og spørger om det hele findes i en enkelt kasse.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2006 - 12:12 #6
jeg har misforstået dig  /  ok

ja du kan få en linksys router der har adsl modemmet indbygget

skillefilter skal du have siddende det slipper du ikke for .

WAG54G fra linksys kan det du søger
Avatar billede koden Novice
23. februar 2006 - 12:16 #7
Okay. Jeg takker...
Avatar billede koden Novice
23. februar 2006 - 12:23 #8
Avatar billede koden Novice
23. februar 2006 - 12:24 #9
kan jeg evt. bruge den der hedder 354 istedet for den der kun hedder 54?
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2006 - 15:22 #10
354g er nyere version

jeg chattede med en teknikker i morges hos linksys og han anbefalde wag54g til det dk adsl net men det ser ud til at den anden kan mere
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2006 - 23:53 #11
takker for point
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2006 - 17:19 #12
jeg snakkede med linksys igår forskellen på den store er at den understøtter nyere typer af adsl linier ( ADSL2+ ) ellers er de ens funktions mæssigt