Avatar billede hsito Nybegynder
21. februar 2006 - 22:28 Der er 16 kommentarer

Bolignet- hastighed - Problem

Hey..

Jeg købte en PC for en uge siden...
Med et normal netkort...
Men min net hastighed er meget langsommere end før..(det var dobbelt så hurtigt med den gamle)
Internet Udbyderen er BROADCOM...
Jeg ringede til dem kort før deres lukke tid idag, og de sendte mig et par filer.. som var driver til NETKORT.. som skulle hjælpe på det.. men det gjorde det ik..
Hva kan jeg gøre...

Jeg håber jeg forklarede det.........
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 22:33 #1
prøv lige at måle din hastighed http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp og kør dette program. Klik for at downloade TPTEST 3.0 til Windows

skriv værdierne herind for UDP og TCP
Avatar billede hsito Nybegynder
21. februar 2006 - 22:41 #2
Ok... det prøver jeg lige... Jeg er tilbage om 10 min så..
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 22:44 #3
tilføjelse
inden du kører hastigheden skal du lukke ned for alle programmer som har adgang til internettet. eks msn skybe icq, div download progammer så din pcer ikker generer nogen tratik udover testen.  og er der flere maskiner på dit net som laver noget skal disse også stoppe. din trafik skal være minimal ved kørsel
Avatar billede hsito Nybegynder
21. februar 2006 - 22:49 #4
TCP: afsendelse : 32.13Kb/s
  : modtagelse : 672.50KB/s

UDP :afsendelse : 885.80
    :Modtagelse : 910.09

TCP/UDP afsendelse 3.6 % Modtagelse 73.9%

Hva ska det betyde....

Men altså...
For de website's som åbnede efter 5 sekunder åbner på 2 minuntter nu...
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 22:53 #5
prøv lige at køre den igen uden at bruge nogen hjemmesider. bare kør programmet igen.

hvor stor en internet linje har du betalt for eller skal du have
Avatar billede hsito Nybegynder
21. februar 2006 - 23:07 #6
JA, jeg lukker lige alt.... det gjorde jeg ik første gang...
Jeg kender ik noget til de linjepoakke priser osv...
Det står i hvert fald.. 100.0 Mbps
som jeg betaler 75 pr måned...
det deles jo med hele opgangen..
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 23:12 #7
kan du ikke skrive værdierne ligesom sidst med TCP og UDP  incl afsrndelse og modtagelse
Avatar billede hsito Nybegynder
21. februar 2006 - 23:17 #8
Jeg taget screen....
Se det også på billedet..

TCP: afsendelse : 950.03Kb/s
  : modtagelse : 653.16KB/s

UDP :afsendelse : 993.35
    :Modtagelse : 994.43

TCP/UDP afsendelse 95.06 % Modtagelse 95.8%

http://img157.imageshack.us/img157/2355/mtest1kv.jpg

http://img157.imageshack.us/my.php?image=mtest1kv.jpg

Det kan være det ser anderledes ud på tallet.. men den er stadig utrolig langsom..
det er derfor jeg svarer så sent..
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 23:24 #9
ok. Din internet linje ud fra shottet er ca 1 megabit hver vej. så linjen ser ud til at køre udmærket.

Hvad der skyldes din langsome er svært at sige. måske et DNS problem

i internet explorer >funktioner>indstillinger>forbindelse>lan-indstillinger> er "automatisk registering af indstillinger" så slået fra
Avatar billede hsito Nybegynder
21. februar 2006 - 23:31 #10
det var slået fra...
men jeg har lige slået det til...
men der en ingen forskel........

Selv google.dk åbner efter 5-6 sekunder...(som er min startside
og andre tager det nogle minutter...
Avatar billede hsito Nybegynder
21. februar 2006 - 23:31 #11
det var slået fra...
men jeg har lige slået det til...
men der en ingen forskel........

Selv google.dk åbner efter 15-16 sekunder...(som er min startside)
og andre tager det nogle minutter...
Avatar billede hsito Nybegynder
21. februar 2006 - 23:40 #12
Du forstår det nok heller ik...
Det er underligt, det ved jeg...
Men tak fordu du prøvede....
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 23:46 #13
jeg forstår godt at dine sider åbner sløvt, men så man se på hvorfor de åbner sløvt.

Først testede vi din forbindeæse den fejler ikke noget umiddelbart.

så kigger vi efter om internet explorer bruger autoregisterig det kan sløve ned hvis den skal lede efter det og ikke bruger det.

Du kan evt åbne en dospromt og skrive "netstat" så kan du se hvor mange forbindelser der er fra din pcer og ud i omverden. jo flere jo dårlige hastighed på linje
Avatar billede hsito Nybegynder
21. februar 2006 - 23:49 #14
Undskyld men hvordan åbner man en dospromt....???
Avatar billede levithan Nybegynder
21. februar 2006 - 23:51 #15
start > kør > cmd> ok
Avatar billede hsito Nybegynder
21. februar 2006 - 23:59 #16