Avatar billede schwinndk Nybegynder
21. februar 2006 - 14:47 Der er 2 kommentarer

Har brug for anderledes foto-effekt.

Hej Eksperter.

Jeg har længe ledt efter en anderledes måde at skifte mellem mine dias billeder. Jeg har lavet masser af alpha fading og movements mm, men det er nu ikke ret fedt at se på. Jeg mangler derfor noget der kan få det til at se mere smooth ud på. Her er jeg stødt på 2 forskellige på nettet, men kan ikke finde nogen tutorial der kommer i nærheden af metoden. Den ene er på linket "kylie minoque portfolio" på http://www.flash-design-marketing.com/tutorials/free-fla-files/photo-effects.shtml

Den anden er på www.stelton.dk

Som jeg ser det hos stelton, er det en maske der glider hen over et andet billede, og langsomt fader ind. Desuden ser det ud til at bølgen går langsommere til sidst.
Den anden har jeg ikke helt luret, men det kan være i har en ligende tutorial liggende derude, eller at i kan beskrive en af dem her.? Jeg synes der mangler nogle gode tutorials på disse foto effekter, end de normale kedelige fade ind/ud, bevægelige der allerede findes tudsindevis af derude. Håber der er et klogt hoved derude der kan forklare mig en af metoderne. Tak
Avatar billede skovge Novice
21. februar 2006 - 15:59 #1
Så vidt jeg kan se på den med kylie minoque, så ligger .fla'en til effekten sammen med en masse andre lige under linket - kan du ikke lure metoden af derfra?
Avatar billede mobius6 Juniormester
21. februar 2006 - 22:15 #2