Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2006 - 22:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Billigste High-Speed SD-kvalitets kort indenfor EU?

Hejsa.

Jeg søger et kvalitets-SD-kort til et digitalt camera (Canon IXUS 750), som skal være af High-Speed typen.

Kortet er beskrevet her:
http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=526
Nederst på siden under: "Hukommelse".

Og ja, artiklen handler om den lidt mindre camera-model (Canon IXUS 700), men princippet er det samme.

Der er beskrevet et 256 MB kort af mærket "Lexar" i artiklen, men det behøves jo ikke direkte at være dette kort. Men et kvalitets-kort af High-Speed typen, med min. 256 MB., er det jeg søger. :-)

Og selvfølgelig skal forhandleren kunne modtage VISA-kort og sende varen til Danmark - hvis det billigst køb er udenfor danmark. :-)
Umiddelbart kunne jeg forestille mig Tyskland eller England - men hvá ved jeg om det? :-)

PS:
Jeg mener, at dette er den rigtige kategori at oprette spørgsmålet i, fordi under kategorien "Generelt IT: Foto" står der: "Brugen af det digitale medie." Og det er jo ikke det som spørgsmålet handler om.
Avatar billede scandinavian Nybegynder
20. februar 2006 - 22:39 #1
Jeg vil i hvert fald anbefale Kingstons: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117971 - Tja.. Billigt og hurtigt - er fuldt ud tilfreds med mit..:)
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2006 - 23:22 #2
scandinavian:
Jammen, det ser jo både godt og billigt ud! :-)

Men jeg venter med at tildele points til i morgen, for at se om der kommer andre bud. :-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2006 - 07:36 #4
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2006 - 22:52 #5
Hej allesammen. :-)

Jeg har chekket jeres links ud, og umiddelbart ser de alle godt ud.
Jeg prøver dog at undersøge, præcist hvad "Ultra Speed" egentligt betyder, og der er en del tvivl, åbenbart.

Scandisk skriver: Skrive/læse hastighed på min. 9Mb/sec.
Se her: http://www.valuemedia.co.uk/products.htm?shop=SD1000su-1s&From=Kelkoo

Kingston skriver: Hastighed: 50x
Se her: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117971

expansys.dk mangler jeg at kontakte, for at få en afklaring vedr. deres SD-kort.

Så mit endelige svar må derfor vente til mandag.

Ellers har jeg fundet Scandisk Secure digital card 1Gb Ultra 2 9Mb/sec. til 504 DDK.  ret billigt her: http://www.valuemedia.co.uk/products.htm?shop=SD1000su-1s&From=Kelkoo
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2006 - 12:47 #6
Ok, så fik jeg en afklaring, og er blevet en del klogere:
- SD-kort betyder "Secure Digital".
- HS Betyder "High Speed", og mange forhandlere betegner deres kort for "High Speed", uden at det egentligt er et reelt High Speed-kort.
Og SanDisk´s hastigheder på ca. 10MB/s. har ikke ret meget med High Speed at gøre. Ikke målt med de nuværende hastigheder at gøre, ihvertfald. Dette på trods af deres ry som indehaver af stor stabilitet, som sikkert er en stor fordel i andre sammenhænge. Men ikke mht. digitale cameraer, hvor man også gerne vil have at der skal zoomes, fokuseres, og fastholdelse af hurtigt-bevægende billeder i høj opløsning - og tilmed når der skal tages flere af disse i hurtig rækkefølge. ;-)

Derimod fandt jeg ud af, at dagens hastigheder på oppe på ca. 133MB/s., og det er straks helt andre hastigheder! :-)

Og efter lidt søgen rundt, både her og der, beslutter jeg mig til at købe et Kingston Ultimate SD, 1 GB, 133MB/s. til 556,- kr. herfra: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=142554

Derfor tildeler jeg "scandinavian" points, for hans tip om Kingston kortet. :-)

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=142554