Avatar billede bemula55 Nybegynder
19. februar 2006 - 11:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

iPAQ H2210, H4150 og H1940 - Anbefaling

Hej

Jeg har lige brug for lidt råd og vejledning vedrørende PDA'er

Jeg er via mit job kommet i besiddelse af 3 HP iPAQ, som mangler batterier, pen, lader, osv. Det er kun selve maskinen jeg har.

De tre modeller er
H2210 (se lige sp. http://www.eksperten.dk/spm/689107)
H4150
H1940

Jeg regner med at jeg vil købe batterier hjem til alle tre via www.batterier.dk.

Planen er så at beholde en selv og købe lader og sync-kabel til denne, mens jeg vil sælge de andre(med batteri)

Mit spørgsmål lyder på... Hvad vil i anbefale mig beholde?

Umiddelbart hælder jeg til H4150 pga. WLAN, men jeg vil gerne høre synspunkter for og imod med de forskellige modeller.

Har der været mange fejl på nogle af dem?
Hvilke kan man evt udbygge med GPS?
Kan jeg regne med at der er styresystem på(de er nye) og hvad så når det går ned og jeg ikke har en install cd?
Kan jeg evt. købe et lade/sync kabel der virker til dem alle, så jeg kan teste om de duer inden jeg sælger dem?

Håber i kan give lidt råd, da jeg er forholdvis blank på det har område.

Jeg skal bruge PDA til at let arbejde med wordfiler i toget, noter i skolen, kaldender, og så ville det være rart hvis den kunne vise pdf'er og gå på internettet

m.v.h. Nicolai
Avatar billede leifleif Nybegynder
19. februar 2006 - 11:58 #1
Jeg har selv en 2210, men ville helt sikkert beholde 4150. Den er bare helt fin, og har længe stået øverst på min ønskeliste, men familien overser den hver gang.
Jeg har for øvrigt 2 cradles og 2 ladere i overskud fra to af mine familiemedlemmer, der har været lidt uheldige. Den ene trådte på sin og en anden fik sin 2210 stjålet. Måske kan vi lave en byttehandel.
mvh/leif b. (9530)
Avatar billede bemula55 Nybegynder
19. februar 2006 - 12:04 #2
Passer de der cradles til alle ipaq's eller hvordan fungerer det....
Avatar billede leifleif Nybegynder
19. februar 2006 - 12:13 #3
Flere kommentarer og svar på dine spørgsmål.

Har der været mange fejl på nogle af dem?
Det er svært at svare på. Normalt kender man jo kun sin egen, men jeg har ikke hørt om generelle fejl.

Hvilke kan man evt udbygge med GPS?
Det kan de alle. Der kan købes løse GPS modtagere til såvel kabel, som til Blåtand.

Kan jeg regne med at der er styresystem på(de er nye) og hvad så når det går ned og jeg ikke har en install cd?
Styresystemet ligger i ROM. Så snart der er strøm på, kører den igen, men hvis du ikke har lavet en bach-up, har du mistet alle de data og programmer, du har selv har lagt ind. På insttallations CD'en er kun Active Sync (synkronicering med dit Outlook) aktuel, men den kan i øvrigt hentes gratis hos Microsoft. Desuden er der tonsvis af freeware til dem alle ude på spindet.

Jeg skal bruge PDA til at let arbejde med wordfiler i toget, noter i skolen, kaldender, og så ville det være rart hvis den kunne vise pdf'er og gå på internettet.

Det kan de alle let klare. Dog mangler der jo WiFi på 2210 og 1940, men der kan købes adaptere til såvel CF som SD portene.

Jeg er skikker på, at du vil få stor glæde af din Ipaq uanset hvilken du vælger at  beholde.

Med venlig hilsen
Leif B. (9530)
Avatar billede leifleif Nybegynder
19. februar 2006 - 12:17 #4
Om de cradles passer til de to andre, ved jeg ikke, men det skulle da undre mig hvis de har lavet forskellige til næsten ens bamser.
mvh./leif b.
Avatar billede bemula55 Nybegynder
19. februar 2006 - 12:23 #5
hmmm.... ja... men synes bare at der findes mange forskellige når man kigger på forhandlersider m.m....

Så jeg tør nok ikke satse på at de virker til dem alle

Er du evt. interesse i at sælge 1 cradle med lader til 2210'ern?
Avatar billede fakl Nybegynder
25. marts 2006 - 14:10 #6
Hejsa.

Du kan købe en cradle her til 495,-, hvis det kunne interessere.. http://www.tele-online.dk/product.asp?product=1989&sub=152
Avatar billede leifleif Nybegynder
25. marts 2006 - 14:21 #7
Hvor langt kom du i grunden med dine Ipaq's.

Er du stadig interesseret i en byttehandel

Cradles / ladere  ctr. ipaq 2210 / 4150

mvh/leif b.
Avatar billede bemula55 Nybegynder
25. marts 2006 - 17:01 #8
nej jeg fandt et kabel til 300 somk duer til alle tre
Avatar billede bemula55 Nybegynder
02. maj 2007 - 09:46 #9
lukker