Avatar billede 120769 Nybegynder
18. februar 2006 - 15:54 Der er 7 kommentarer

Lan forbindelsen forswinder?

Hejsa
Jeg har store problemer med min "HAMA Router 108 Mbps", min lan forbindelse til internettet forsvinder med jævnemellemrum.
Nogle gange går der 1min andre gange går der 3min det variere meget. når forbindelsen forsvinder kommer den med det samme igen.
Har snakket med Hama support, han sage at jeg skulle kigge på AP opsætningen, men jeg kan ikke finde ud af det.
Er der nogle der kan hjælpe med nogle tips til opsætningen?

Henrik
Avatar billede bramming Nybegynder
19. februar 2006 - 16:24 #1
Det der kan være er at den er sat op til at skaffe ny ip på din bærbare... og hvis den gør det på automatik er det ikke sikkert, din bærbare er sat op til det!

Det kan osse være, den simpelthen skifter kode, i d minut interval, eller at du bare bliver smidt af! ... I den brugerflade du har, burde du kunne kører en guide, hvor man sætter netværket simpelt op, samtidig med at du kan sætten en kode ind, med den valgte sikkerhed du nu vil have dig!
Avatar billede tumben Novice
19. februar 2006 - 16:43 #2
du skriver ikke ret meget...er det en trådløs forbindelse ????
har du dynamisk IP adresse ???
osv ....
Avatar billede 120769 Nybegynder
19. februar 2006 - 20:14 #3
Jeg skal lige prøve at forklare mig lidt bedere.
Det er meningen at der skal kunne tilsluttes en bærebar og en ipaq til netværket, men det holder jeg lige uden for.
Jeg har gennem længere tid haft en stationær computer med en TDC ADSL forbindelse, og det har bare kørt som det skulle.
Så købte jeg en HAMA Router 108 Mbps, og satte til mellem min ADSL forbindelse og computeren (med ledning, ikke noget trådløs i nu).
Jeg har ikke ændret på noget i opsætningen overhovet, jeg har heller ikke koblet noget sikkerhed til i nu.
Computeren står til "Automatisk tildeling af IP og DNS"
og ja, jeg har en dynamisk IP adresse.
Håber det kan hjælpe jer lidt videre med mit problem?

Henrik
Avatar billede tumben Novice
19. februar 2006 - 23:14 #4
Avatar billede tumben Novice
19. februar 2006 - 23:29 #5
nu er jeg desværre ikke en haj til tysk, men dette dokument ser under alle omstændigheder interessant ud. såvidt jeg umiddelbart kan forstå er det om hamas routere og nogle problemer med adgangen til internettet....ka du tysk...
http://www.hama.de/webresources/drivers/misc/wireless_lan/wichtige_informationen_zur_verwendung_von_routern.pdf

(men det kan godt være at det kun omhandler...noget med at man skal passe på regningen for adgangen til internettet ....fordi "idletime" står forkert i routeren )
Avatar billede 120769 Nybegynder
20. februar 2006 - 17:49 #6
Ja det er den!
Avatar billede bat1234 Juniormester
26. februar 2006 - 14:31 #7
det er typisk fordi du er kommet til at sætte flueben i "Aktiver IEEE 802.1x-godkendelse for dette netværk" i windows XP. Prøv at fjerne fluebenet. Du finder det her:
- gå ind i egenskaberne for din trådløse netværksforbindelse
- fanebladet Trådløse netværk
- highlight din trådløse forbindelse (din SSID)
- klik egenskaber
- fanebladet godkendelse
(ovenstående er forudsat du har winXP sp2, har du ikke det ser det anderledes ud)