Avatar billede nof Nybegynder
17. februar 2006 - 23:30 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Erfaringer med B-one

Hej,

Jeg har har brug for at høre Jeres erfaringer vedr. webhotel hos B-one, både med hensyn til teknik (oppetid osv.) og generel service.

Det er særligt vigtigt, at e-mail delen altid virker.

Forslag til alternativer modtages gerne, men det skal være med en god begrundelse og i samme prisleje, dvs. ca. 10 kr. pr. måned.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2006 - 23:46 #1
Jeg vil på ingen måde anbefale B-One, de har været langsomme, flabede i deres supportbesvarelser og uvillige til at indrømme deres egne fejl. Det er naturligvis en personlig oplevelse med dem.

Som alternativ i samme prisleje vil jeg varmt anbefale www.unoeuro.com
De har udvist hurtig support, god ydelse og kvalitet for pengene. Du får 125 mb. fri subdomæner, et lækkert kontrolpanel og nu også asp.net smt mysql database for 7 kr. / md.
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2006 - 23:48 #2
Igennem et arbejde jeg har, har vi et par sites liggende ved B-One og kan kun slutte mig spinoza's kommentar !

Jeg vil så tillade mig at anbefale www.web2u.dk det er dog uden ASP.NET
Avatar billede badazz Novice
18. februar 2006 - 00:01 #3
jeg har også haft en side liggende hos dem. trods utallige skriftlige opsigelser. blev de ved med at sende regninger... kan klart anbefale www.jirty.dk her er der rigtig god support, stabile og hurtige servere servere
Avatar billede strych9 Praktikant
18. februar 2006 - 03:02 #4
b-one er crap.. refererer til min seneste oplevelse med dem:

I deres forretningsbetingelser:
"Det er ikke tilladt at have større mængder filarkiver liggende til fri downloading eller visning uden forudgående aftale med Bone.
Hensigten er ikke at fungere som en ekstern harddisk for lagring af data filer som zip, MP3, jpg, etc., men som fremvisnings- /salgsplads for virksomheder og private."

Fint nok, så jeg skriver til dem og spørger efter nogle mere konkrete rammer at holde mig indenfor. Jeg spørger til hvad "en større mængde filarkiver" egentlig er. Det viser sig at man slet ikke må have filer liggende til download overhovedet, og supporteren fortæller mig at "det er ikke sikkert at der bliver gjort noget ved det, men den kan blive fjernet uden varsel".
"Nå" tænker jeg så, og skriver til dem igen og spørger om jeg kan så kan få en "forudgående aftale" eventuelt mod betaling. Svaret lyder kort og præcist "Man må ikke have filer liggende til download" som om det var et eller andet mantra.

Nuvel, jeg har dermed et webhotel hos B-one med en masse harddisk plads som jeg ikke må bruge, og CPU tid og RAM på serveren må jeg vist heller ikke benytte så vidt jeg kan forstå. For alle dele forbeholder B-one sig retten til omgående at sætte website ud af funktion og slette alt uden ansvar eller overhovedet en forklaring.

Deres oppetid er der ikke noget galt med, men som jeg ser det, så lever man på deres nåde, og hvis de beslutter sig for at slette ens website så har man jo pludselig den ultimative nedetid.. Jeg kan ikke anbefale B-one til nogen.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2006 - 08:57 #5
Snup et www.web10.dk eller et www.starthotel.dk i stedet.
Avatar billede nof Nybegynder
18. februar 2006 - 11:09 #6
ok - fint :)

Er der ellers nogen, der har noget?
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2006 - 13:29 #7
Nja, du kan da få et svar hvis du mener du kan bruge min ovenstående kommentar til noget :-)
Avatar billede ffsoft Praktikant
18. februar 2006 - 14:23 #8
Jeg har ikke har haft nogen større glæde af deres support, jeg
fik nogle standard svar, som viste at det ikke forstod hvad
jeg spurgte om. :0(
Avatar billede nof Nybegynder
18. februar 2006 - 16:56 #9
Jeg vender tilbage med mere, hvis den der skal bruge webhotellet har flere spørgsmål. Ellers bliver den lukket og i får point :D
Avatar billede ate Nybegynder
21. februar 2006 - 17:32 #10
Jeg har ganske gode erfaringer med dem. Gode stabile servere på hurtig forbindelse, og rigtig gode mailmuligheder, både webmail og IMAP.

Deres PHP afvikling har til tider været lidt sløv.

Jeg læste selvfølgelig også betingelserne inden jeg oprettede, og så kunne jeg godt regne ud af det er begræsnet hvad trafik der må bruges på et webhotel til 9,- :)
Så jeg vil tro at "konkrete rammer" er "Alt der trækker meget trafik".