Avatar billede rafix Nybegynder
15. februar 2006 - 21:13 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Min computer kan pludselig ikke komme på nettet

Hej,

Jeg har haft min bærbare (Dell inspiron 9300 wireless) i snart et år og har sat den op til min trådløse linsys router men for en månede siden fik jeg problemer med at komme på nettet?? Hvis jeg sidder lige ved siden af routeren kan jeg komme på med lidt held men ikke altid. Jeg har dog ikke nogen problemer med at komme på andre trådløse netværk - kun mit eget.
Min kæreste har også en bærbar og hun har ikke problemer med at komme på nettet??

Har nogen erfaring med dette eller tror de kan hjælpe?

På forhånd tak
Avatar billede strych9 Praktikant
15. februar 2006 - 21:15 #1
prøv lige at flytte router + laptop til den anden ende af rummet og se om det hjælper.

ellers prøv at skifte kanal på routeren. Helst en kanal der er så langt væk som muligt af de 11. Feks hvis du kører på kanal 8, så skift til kanal 1. Hvis du kører på kanal 3 så skift til kanal 11.
Avatar billede rafix Nybegynder
15. februar 2006 - 21:50 #2
jeg har forsøgt at skifte kanal uden at det hjalp.. jeg kan godt flytte routeren det er bare underligt at det har virket fint og stadig virker på vores anden bærbare?..
Avatar billede strych9 Praktikant
15. februar 2006 - 21:52 #3
yesh.. øvelsen her går bare ud på at finde ud af om det er støj der er årsag til problemet.

Antennen til dit trådløse kort er sandsynligvis indbygget i skærmen og er tilsluttet nede på motherboard med et kabel. Det kabel løber igennem hængslerne på laptop, og sådan en linje i et kabel kan jo knække.. Haft nogle problemer med skærmen eller flimren på den? Skærmen får el/lys igennem samme kabel.
Avatar billede rafix Nybegynder
15. februar 2006 - 21:54 #4
det er også underligt at jeg sagtens kan finde mit netværk men jeg kan ikke komme på det. Har også forsøgt at reset'te routeren..
Avatar billede rafix Nybegynder
15. februar 2006 - 21:56 #5
nej jeg har ikke haft nogen problemer der?. alt har fungeret fint.
Avatar billede strych9 Praktikant
15. februar 2006 - 21:57 #6
At den finder netværket udelukker ikke helt problemet med støj.
Men det gør det dog værd at forsøge at geninstallere drivere osv.

Prøv også lige at måle signalet med Netstumbler.. www.netstumbler.com
Avatar billede rafix Nybegynder
15. februar 2006 - 21:58 #7
jeg har heller ikke nogen problemer med at connecte og komme på andre netværk.
Avatar billede rafix Nybegynder
15. februar 2006 - 21:59 #8
ok.. det må jeg lige prøve.. 2 sec
Avatar billede strych9 Praktikant
15. februar 2006 - 22:00 #9
ok fint..
så check lige omgivelserne med Netstumbler, og se om der er andre netværk i nærheden som kunne være i vejen og skabe interferens.

og så prøv at sætte din router op til ikke at benytte WAP eller WEP kryptering for en stund, for at udelukke problemer med dette.
Avatar billede rafix Nybegynder
15. februar 2006 - 22:13 #10
jeg er ikke helt sikker på hvordan man bruge Netstumbler?. Efter at have installeret den begynder den her Intel PROSet/Wireless at poppe up og siger at jeg er forbundet til mit netværk.. men hiver jeg kablet ud bagi er jeg ikke længere på nettet..
Avatar billede rafix Nybegynder
15. februar 2006 - 22:18 #11
der er et lille ikon i bunden af Netstumbler som står og blinker ved siden af det står der No APs active
Avatar billede strych9 Praktikant
15. februar 2006 - 22:21 #12
Hvis Netstumbler siger at der ikke er nogen access points, så er maskinen vitterligt ikke i stand til at finde noget. Uanset om den associerer eller ej.

Prøv uden kryptering på router.
Avatar billede rafix Nybegynder
15. februar 2006 - 22:31 #13
ok.. det er meget underligt.. Nu får jeg "udemærket" forbindelse på min Intel PROSet/Wireless ikon i statusbaren??? Og jeg er på nu.. også selvom jeg sidder i et andet rum.. Jeg forsår det sgu ikke rigtigt..
Kører jeg Netstumbler nu får jeg stadig det samme vindue som åbner sig - Kan ikke rigtig finde ud af hvad det er?..
Men jeg er på!!!...
Avatar billede rafix Nybegynder
15. februar 2006 - 22:33 #14
Tror du det er Netstumbler som har gjort noget.. Jeg kan ikke finde udaf hvad man skal kligge på i Netstumbler for at teste systemet?
Avatar billede strych9 Praktikant
15. februar 2006 - 22:39 #15
hehe cool...
nah netstumbler skulle i teorien ikke gøre nogen forskel. Du kan jo prøve at afinstallere den og se... hvis du tør. =)

Der er ikke nogen magisk "test" knap i netstumbler. Den viser dig bare hvilke net er i nærheden og så signal styrke på dem.
Avatar billede rafix Nybegynder
15. februar 2006 - 22:43 #16
hmm ok.. ved sgu ikke om jeg tør.. det har seriøst taget mig omkring 15 timers solid hovedpine at få det til spille igen.. men jeg kan da prøve..
Det er bare underligt at efter at have installeret så begynder netforbindelsen at vise forbindelse gennem Intel Pro ikonet.. Normalt er det det her almindelige netværksikon?? Underligt...
Avatar billede rafix Nybegynder
15. februar 2006 - 22:44 #17
Men et eller andet ser ud til at være sket, så du skal jo have lidt point :)
Avatar billede strych9 Praktikant
15. februar 2006 - 22:47 #18
Tjoh, det skal jeg vel, men kom da bare tilbage hvis den giver problemer i de nærmeste dag... Så fortsætter vi bare.
Avatar billede rafix Nybegynder
15. februar 2006 - 22:48 #19
ok.. det lyder som en deal og tak for hjælpen :)