Avatar billede kox Nybegynder
14. februar 2006 - 20:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Nokia 6280 med 3 abo

Hej Eksperter,
Jeg overvejer at anskaffe en telefon som ovenstående. Telefonen som sådan er jeg ikke nervøs ved, men er måske lidt lunken ved 3 som sådan.
F.eks. er der kun 45% dækning ifølge 3. Resten af tiden roames på TDC's net.
Hvad hvis man kører i bil og taler i telefon (uden video) og kommer uden for dækning af 3's net skiftes så automatisk over til TDC eller dør samtalen bare?
Jeg har også lidt svært ved at gennemskue abonnementet, er der nogen der kan forklare på en enkelt måde hvordan 3Boost virker.
Jeg hører meget gerne fra dem af jer med personlige erfaringer med 3. Også gerne om "det der står med småt"
Avatar billede kox Nybegynder
14. februar 2006 - 20:41 #1
Er der iøvrigt nogen der ved om 6270 sælges med abonnement nogen steder?
Avatar billede scrogle2000 Nybegynder
14. februar 2006 - 23:53 #2
Jeg har samme telefon.. det er den bedste telefon jeg har haft - er gået fra sony ericssons z800i til den og den kan anbefales på det bedste.. Du kan altid se  når du er på 3's net du vil se et lille symbol oppe i hjørnet når du er!

Når du skifter fra 3 til tdc's net sker det automatisk du vil ikke lægge mærke til det!

3Boost

koster X antal kroner per måned (199, 299, 399) per måned! dette er egentligt dit abonement for det er mindstebeløbet du skal betale! (du vælger alt efter hvor meget du  skal give for telefonen i forretningen)

det "gode" er at det samtidig er gratis minutter som du kan snakke / downloade eller noget andet for så det er ikke "kun" et abonement..
Avatar billede jvnega Nybegynder
15. februar 2006 - 13:04 #3
Jeg vil for det første henvise dig til mobil-forum.dk eller mobil-debat.dk, hvor der er mange der har haft med 3 at gøre.

Jeg har også selv haft 3 et par år tilbage, hvor det fungerede ganske udemærket, du mærker som sagt ikke til den skifter. Dog er det et stort minus i deres service, nogle vil måske kalde den manglende, hvor man kan komme til at vente i meget lang tid, både hvis du har spørgsmål til din indimellem kryptiske regning, eller til hvorfor din telefon opfører sig mærkeligt.

Du kan desuden finde en test af telefonen på mobilbladet.dk, hvor de omtaler der er fejl i mange 62280'ere, ihvertfald inden en opdatering.

Jeg uddyber lige Scrogle2000's svar mht. 3Boost, det fungerer som et minimumsforbrug, dvs. hvis du vælger Boost299 skal du bruge minimum 299 kr. pr. måned. Hvis du eks. bruger 178 kr. på en måned, runder 3 op til 299 kr. så din regning det første halve år, er på minimum 299 hver måned.
Disse 299 kan bruges å hvad det skal være, forskellige tillægspakker som 3Musik, 3SMS osv. det hele tæller op i forbruget.
Avatar billede kox Nybegynder
15. februar 2006 - 19:05 #4
Jeg har hørt fra bekendte at prisen er højere når man ringer op via TDC's net, er det rigtigt?
Tak for jeres kommentarer indtil nu.
Avatar billede jvnega Nybegynder
15. februar 2006 - 19:08 #5
Det er ikke korrekt, prisen er den 3 opgiver i deres vilkår samt på deres hjemmeside.
De har jo ikke net over hele Danmark, derfor er de nød til at have deres roaming aftale med TDC, og priserne er opgivet derefter.
Avatar billede kox Nybegynder
15. februar 2006 - 19:14 #6
Ja det tænkte jeg også. Det er nok en gammel skade.

For lige at få det helt på det rene: Er det korrekt at man ikke bemærker det når der skiftes fra 3's net til TDC selv om man har gang i en samtale?
Avatar billede kox Nybegynder
15. februar 2006 - 19:15 #7
Skal så bare overtale den anden ½-del til også få en 3 mobil, for ellers kender jeg ingen der har mulighed for videotelefoni :o)
Avatar billede jvnega Nybegynder
15. februar 2006 - 19:17 #8
Nu er 3 jo også meget andet end videotelefoni ;)
Og man bliver faktisk hurtigt træt af dén funktion...
Dog kan jeg stærkt anbefale og bruge lidt af minimumsbeløbet på 3Guld, hvor man får ubegrænset forbrug af en lang række tjenester :)
Avatar billede jvnega Nybegynder
15. februar 2006 - 19:22 #9
Overså lige det andet du skrev, beklager.

Nej, det mærker du ikke, terminalerne er i dag så avanverede at det højst bliver et halvt ord der går tabt :)
Avatar billede kox Nybegynder
15. februar 2006 - 19:25 #10
Er jo også vigtigt, der er jo forskel ved: "jeg .... dig", er det så elsker, hader, savner eller noget 3....
Nå tror jeg er helt opdateret. Tak for hjælpen.
Smid lige svar begge 2, så øger jeg lige pointantallet en smule...
Avatar billede jvnega Nybegynder
15. februar 2006 - 19:28 #11
Tror ikke det bliver et helt ord, højst et halvt ;)

Ingen problem, skulle det være en anden gang!
Avatar billede kox Nybegynder
18. februar 2006 - 15:35 #12
Har nu handlet. Fed telefon, dog med den skavank der bliver beskrevet på mobil-debat.dk, nemlig lidt slør mellem tastatur- og displaydel. Må se om jeg kan få forhandlet en bytter. Ellers fed fed mobil.

Scrogle skal du være med i pointbuffeten?
Avatar billede scrogle Nybegynder
18. februar 2006 - 23:19 #13
Det er lige meget med pointene.. jeg var selv bare herinde for at få et svar andetsteds... Er bare glad hvis du kunne bruge min hjælp til noget... og at du fortsat vil være tilfreds med telefonen.

Med venlig hilsen  :o)
Avatar billede kox Nybegynder
19. februar 2006 - 19:03 #14
Tak for hjælpen  begge to.
jvnega løber med hele udbyttet så...