Avatar billede Svanga Novice
14. februar 2006 - 11:22 Der er 11 kommentarer

Ingen forbindelse efter formatering

Jeg har for jeg ved ikke hvilken gang formateret en pc. Jeg har lagt windows xp home ind. Den kommer ikke op med automatisk konfiguration. Jeg tror ikke den kan finde netkortet, der sidder på motherboardet. Jeg kan så installere driver til netkortet. Jeg har to at vælge imellem fra cd`en. Der er tale om en nvidia driver/netkort. Det går tilsyneladende også godt nok. Jeg skal så køre internetopkoblingen. Men jeg kan ikke komme på nettet. Hvad kan der være galt.
14. februar 2006 - 11:40 #1
... lidt mere info om hvad den gør/ikke gør/siger/ikke siger ?

ER det gået godt mht netkort - se i enhedshåndteringen ?
14. februar 2006 - 11:42 #2
... og du vil jo gerne nettet for at generelt gennemføre WindowUpdate ikk' - efter geninstall af din putter ?

Har du M$ ServicePack2 på ?

http://windowsupdate.microsoft.com/
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. februar 2006 - 11:42 #3
motherboard producent og model?
Avatar billede Svanga Novice
14. februar 2006 - 11:45 #4
Ja netkortet ser ud som det virker. Jeg har ikke servicepack 2 - den skal jeg hente når jeg kommer på nettet.
Motherbordet er nvidia nforce 4  rev. 99.04- amd 64
14. februar 2006 - 12:03 #5
UHA - Generelt: Skynd dig at checke aktiveringen af FIREWALL før du går på 'nettet' ...

Du kan hente ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet. Skal nok være >40 'pakker' ...

Safe Surfing...
Avatar billede Svanga Novice
14. februar 2006 - 12:06 #6
ja men mit problem er jo, at jeg slet ikke kan komme på nettet.
14. februar 2006 - 12:15 #7
... det var bare generelt...
Avatar billede Svanga Novice
14. februar 2006 - 12:16 #8
ja tak. Det er også helt rigtigt. Jeg fatter bare ikke jeg ikke kan få den til at gå på nettet. Den kan se når jeg tager netstikket ud.
14. februar 2006 - 12:16 #9
... lidt mere info om hvad den gør/ikke gør/siger/ikke siger ?
14. februar 2006 - 12:18 #10
Avatar billede Svanga Novice
14. februar 2006 - 12:36 #11
De kan se når jeg tager netstikket ud. Den skriver lidt forskelligt. Bl.a. der er ingen forbindelse til internettet vil du læse ting der er gemt på computeren eller noget i den retning. andre gange kommer der bare frem at siden ikke kan vises osv. Når jeg forsøger at konfigurere skriver den hver anden gang, at der opstår en fejl.